Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Hybrid View
-
30-10-09, 20:27 #1
Sv: "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Inflation eller ej - Gunnda
- bliver vi nødt til gentage og gentage og gentage. Ingen, siger/skriver: i-n-g-e-n ny bruger her kunne endnu fortælle, at deres binyrestatus er blevet undersøgt med den rette metode. Jeg kan, i hvert fald, ikke huske en eneste.
Mariemor
. Jeg kan næsten regne ud hvordan det er blevet konstateret, at der "var ingen funn". Havde du Cushings sygdom eller Addisons, ville "metoden" kunne påvise noget med binyrene. Men for stofskiftesyge ødelæggende, moderat binyrebarksvigt kan ikke påvises på den måde. Den rette og sikre metode er spytprøve man selv tager hjemme til specielt til formålet fremsendte "test-kit".
Du kan læse om det ved at følge links på forum-forsiden, i boksen "Stoffskifte kunnskab" under "Testes", eller læse på forummet "Binyrene". Du kan også søge her på forummet med søgeord spyttprøve. Held og lykke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-10-09, 20:44 #2
Takk!!! Jeg skal sjekke, men hvorfor komemr dette m binyrene nå?Hav er det dere tenker? Jeg har gått på armour siden mars. Og jeg har vært ok. Tålte ikke levaxin, fikk smerter i brystet, men nå er det mye verre enn dengang. Da ble jeg lagt inn på sykehus, hadde en ekg som ikke var normal.Men nå sier legene bare vent, du er overdosert, men får man brystsmerter av binyrebarksvikt?
-
30-10-09, 21:25 #3
Hei igjen Mariemor

Jeg kan ikke svare på dine spørsmål rundt binyrebarksvikt, men jeg kan bekrefte igjen at brystsmerter er kjent for meg ved overdosering. Det samme er kvalme, hodepine, smerter i ledd, diaré, hyppigere vannlating, høy puls, hissig puls ved aktivitet, lite energi fordi kroppen går på høygir, sterk uro i kroppen, angstfølelse etcetc. Jeg har hatt høyt stoffskifte og kan skrive under på hvor forferdelig dette oppleves.
Jeg synes du skal ta n'Finns råd om å hoppe over en dagsdose, kanskje ta halve neste dag for så å legge deg på en lavere dagsdose enn du har tatt til nå i en periode før du igjen tar nye stoffskifteprøver. På denne måten får du kroppen til å bremse raskere. Av erfaring vet jeg at dette er en god løsning ved for høyt og det er en god løsning å gjøre motsatt når det er for lavt. Diskuter gjerne med en lege hvis du er usikker på om dette er riktig å gjøre. En liten doseredusering pr dag gjør at det tar lengre tid før symptomene forsvinner. Det tar litt tid å bremse kroppen når den har tippet over i høyt hvis bare reduserer litt. Det er svært ubehagelig dette her, men det er ikke farlig. Selv om jeg vet at det kan føles slik...
-
30-10-09, 22:25 #4
Vil gjene bare istemme det Eirin skriver.
Jeg tror det stememr.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-10-09, 20:03 #5
Det er sikkert slik du er blitt forklart,MEN-MEN --ETT av tegna hvis binyrene ikke er optimale, er jo at vi får symptom ,fysiske,på høyt stoffskifte/overdosering, mens kroppen(ikke blodprøvene)egentlig er hypotyriod.(DR. RIE,N?,D)....Jeg kjenner igjen alle.....
Så jeg tenkte at kan man bruke elimentasjonsmetoden ,er jo evnt EN ting ute av bekymringsverden...
Den beste måten er å kontakte bmlab.no..og bestille døgnspyttprøve. Hvis det skulle bli aktuelt, skal du understreke at du trenger 4 stk.
Personlig er jeg undermedisinert,fortsatt, men har vondt alle steder i brøstet også(kjenner til et par andre også).
Men jeg ""håper"" du er overmedisinert, og at du vil bli bedre av å gå ned på dosen!
God bedring!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
31-10-09, 20:46 #6
Det er utrolig bra å få så mange bra svar.
Jeg skal sjekke binyrene, men jeg skal og forsøke å halvere dosen, for så å gå opp igjen. Litt bedre i dag, men sliter m pusten, er liksom andpusten hele tiden.Men satser på at det er overdosering ja!!
Lignende tråder
-
Artikkel om lavt stoffskifte i "Mat og Helse"
Av marge i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 09-02-13, 20:12 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
"Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Av mariemor i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 25-03-09, 22:23 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16

Svar med sitat
Bokmerker