Viser søkeresultater 1 til 10 av 71
Tråd: DHEA
Threaded View
-
30-10-09, 14:46 #32
Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?
Wilson sier, s 219 engelsk utgave, at han ikke anbefaler kvinner DHEA, med mindre binyrene er veldig utslitte. Han sier at inntak så lave som 10-25 mg har gitt brukere kviser og ansiktsbehåring.
En tryggere måte å øke verdiene til DHEA er å ta enten progesterone eller pregnelone. Men legger til at noen kvinner har hatt utbytte av å bruke helt opp til 200mg DHEA hver dag.
Ved siden av å hjelpe binyrene kan disse hormonene hjelpe dem med PMS. Han sier videre at det er viktig at det er naturlig progesterone krem og ikke syntetisk progestins, som vanligvis foreskrives av leger. Syntetisk progestins har mange bivirkninger og bør unngås. Grunnen til at progestins har bivirknger er at ingen av dem er nøyaktig lik det naturlige progesteronet kroppen lager. Desverre er det få leger som vet dette. Dette er litt saksing fra 2 sider..
Jeg har fått resept på progesteronkrem som de lager på Ullevål sykehus. Ved spørsmål om progesteronen var syntetisk eller ikke, fikk jeg litt ulne svar på apoteket.
Er det noen av dere som bruker progesteronkrem som har en dere vet er riktig type?
Den Yvette tidligere har foreslått, benevnes slik "naturlig bio-identisk USP progesteron"
http://www.h-by-m.com/hbm1103.php Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat

Bokmerker