Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
30-10-09, 07:59 #11
NB! Nye anvisninger fra STTM om dosering av hydrokortison!
Så sant, så sant Anisa! Ikke mye penger å tjene på oss...
Viktig: STTM har på denne siden nye avisninger om å starte rett på høy dose dersom du har alvorlig binyreproblemer. Noen kan få problemer med sakte opptrapping av dosen, og går istedet rett på 20 mg HC pr dag.
Rufus: snakket du om sinktilskudd? Husk at så lite som 25 mg sink kan senke kortisolnivået i blodet, selv etter fire timer. Kilde STTM boka side 98 nr.3 anmerkning nederst.
jeg har kjøpt Wilsons bok om Adrenal Fatigue. den kan anbefales. Han virker grundig, med spørreskjemaer hvor du skal tenke litt gjennom hva som kan ha utløst denne svikten i binyrene, han tar deg på en grundig guide tur gjennom kognitiv tankegang, kosthold, trening, levesett, hormonterapi osv.
Jeg bestilte den fra Tanum.no Den kostet 118 kr med porto. Den er interessant for andre enn oss som har blitt syke også. For eksempel de som har jobb med mye stress• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker