Side 7 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 119
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

55 er jo også en svært lav verdi på D3-lageret.
    Og det du har spist av D-vitamin er ikke nok, jeg mener, ikke på meg iallfall.
    Jeg spiste jo 100/dag i noen mnd i sommer og da steg det - til 100.
    Nå har jeg tatt 50 i noen måneder og skal snart måle.
    Og det vil jeg jo poste her om.

Jeg tror ikke man lager nok D-vitamin når stoffskiftet er lavt. Og hormontilskudd ser ikke ut til å hjelpe uansett type.
    Kan likegjerne belage deg på å knaske D-vitaminer også.

Så er det jo ikke sånn da, at man kan spise D-vitamin for å få flere stoffskiftehormoner.
    Mitt tilfelle senket dosen med 50% og så kan det vel se ut som de ble bedre benyttet.

De som ikke er under behandling, men som har symptomer tross normalt/høye stoffskifteverdier skulle en tro kom i samme gruppe.

De som har lave stoffskifteverdier uten antistoffer bør jo passe på at skrotten får det den skal ha, og da er jo D-vitamin noe som virkelig peker seg ut.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

ja, jeg er forberedt på å knaske D vitamin fremover jeg, skal ta litt solarium også tror jeg, nå har jeg i tillegg kjøpt jerntabletter for jeg syns kanskje at ferritinet mitt var litt vel lavt også med 32 ug/L med ref på 15-200-----kan ikke ta for mye av det med de mageproblemene jeg har da, men en tablett i ny og ne må kanskje til?

Ellers leste jeg også et sted at det var bra med fløte i maten for oss med lave d3 verdier og da må jeg si det er rart at jeg ikke har høy d3 for jeg spiser mye av det, hehe, har tålt det godt før, men nå skyter vekta i været for ingenting....

utgangspunktet mitt var egentlig at jeg ville forsøke å se om jeg ble bedre av tilskudd av d3 og B vit fordi jeg egentlig ønsker å unngå andre medisiner, men jeg vet ikke om jeg klarer å spise nok til å bli frisk når jeg bare blir værre...

ettersom det også sies her at man ikke kan forvente at d3 tilskudd skal kunne øke t4 verdiene i blodet, så hadde jeg kanskje litt feil i å tenke at jeg skulle prøve bare vitaminer for å bli frisk....

jeg trodde vel i min naivitet at bare jeg fikk opp d vitaminstatus så ville jeg føle meg bedre, men jeg innser vel at det kanskje skal mer til enn bare det for at jeg skal bli bedre enn jeg er nå.....

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Var innom legen min i dag og fikk for morro skyld med meg stoffskifteprøver fra tilbake til år 2000 da jeg var i mye bedre form enn nå....

t4 TSH
    2000 16,5 (9-22) 0,46 ( 0,30-4,50)
    2005 14,4 " 1,10 "
    2009 13,8 " 1,70 "
    2009 12,7 " 0,64 "

2009 14,6 " 0,88 (0,20-4,0)
    2009 14,6 (11-23) 1,80 "

Det synes som om mitt T4 var en del høyere og TSH mindre når jeg følte med bedre. Alle prøvene øverst som er tatt hos fastlegen har jo realtivt synkende verdier på T4

Prøvene tatt hos endokrinologen er noe høyere.....men kan kanskje ikke direkte sammenlignes......

konklusjonen jeg selv trekker av dette er at jeg føler meg bedre når T4 ligger omrent 8 i verdi over minste referanse,,,,,

Ved de siste prøvene ligger jeg bare ca 4 over minste referanse og nå føler jeg meg dårligere enn noen gang....

kan denne nedgangen i T4 i seg selv være nok til å skape så kraftige symtomer?

Som dere skjønner leter jeg fremdeles etter svar i blodprøvene selv om jeg nå skal starte opp med medisiner fordi endokrinologen mener jeg har lavt stoffskifte uansett.......

noen innspill???

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Den nedgangen kan fint være årsaken til at symptomene har økt.

Så må en jo ta hensyn til at referanseområdene er forskjellige.
    En 50% måling vil være 15,5 hos den labben fastlegen bruker - og 17 hos den labben spesialisten bruker.
    Altså, hvis du hadde levert inn samme blodprøven til disse to, hadde du fått to forskjellige svar. om prøven var 50% ned ville du fått 15,5 og 17.
    Disse hadde da vært like høye. (les lave)

Dermed kan det se ut som du har stått omtrent på stedet hvil.

Innspillet mitt må bli at du bør øke dosen - hvis du klarer.
    Siste innspill fra hormonlabben på Aker, er også at fT4 bør være over 20.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

på stedet hvil ja, hehe, da kan jeg jo ikke tilskrive forverringen at jeg har fått lavere stoffskifte ut fra blodprøvene iallfall, men det spiller ingen rolle egentlig, bare jeg som maser og tror at jeg må se det før jeg kan tro det om du skjønner,, hehe, jeg er skeptiker av natur, selv om alle symptomene er der.

Vanskelig å øke noen dose når jeg enda ikke er medisinert, men jeg regner med å starte opp om ikke lenge nFinn

Jeg har bare hatt en langsom forverring av mine symptomer uten medisiner jeg ;(

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

Da starter jeg endelig opp med kombinasjonsbehandling for å se om det kan få meg i bedre form.

Doseringen blir som følger 25 mikrogram LEVAXIN morgen og formiddag, og
    5 mikrogram LIOTHYRONIN morgen og formiddag foreløpig i to uker....

Høres det greit ut tro????

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Nå har jeg fått resepten !!

Jeg har ikke noe annet svar enn prøv! Og følg med på symptomer. Du skal kanskje øke litt etterhvert. Gratulerer med resept, og da håper jeg at det går den riktige veien for deg!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Nå har jeg fått resepten !!

Det høres jo greitt ut med 5µg om gangen etter det jeg har lest.
    Det er noen år siden jeg leste det, men jeg har sett mange steder at de kritiserer at det brukes 20µg tablettstyrke. Denne må jo deles i 4.

Liothyronin bør komme som et tillegg til den eksisterende Levaxindosen. Mange leger sier at Liothyronin ikke virker, men de har jo satt ned Levaxindosen når de inførte Lio-tillegget.
    De kan ikke helt vite hva de driver med når de setter ned en på forhånd for lav T4.
    Tilførsel av T3 vil ikke endre på blodets innhold av T4.

Dag Viljen kom med det ypperlige forslag at man skulle produsere en slow releaser slik at det kunne tilføre T3 over litt tid.
    Men for å bote på mangelen av denne tablettype burde man ta Liothyronin til maten. Det ville forlenge opptakstiden.
    For ordens skyld : Liothyronin tas opp 100% uavhengig av tarminnhold.
    Levaxin tas i beste fall opp bare 80%.

Så får vi jo håpe at det hjelper deg.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

og på apoteket ser apotekteknikeren bekymret på meg og sier " det er ikke vanlig at disse medikamentene tas på denne måten, det vanlige er å ta det i en dose........har du prøvd dette tidligere?????"

jeg vet ikke hva jeg skal si.......jeg sa, jeg velger å stole på at legen min vet hva han driver med, det er vel ikke deres oppgave å overprøve ham????

null svar

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kan bare si : nope !
    Legen er sjef.
    En kan ikke råde andre etter generell statistikk......
    Det - kan man jo prøve å forklare legen også.

Side 7 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 11:14
  2. Hypotyreose Type 2
    Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 13:06
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 13:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn