Nå skal jeg høre på to kloge koner: Rufus og Anisa! Jeg skal øke min tyroksin, for dette går rett til hel vete! Og jeg skal allerede nå i kveld øke min HC.

I morges lå jeg i sengen til 11 (hadde frokost og pillespising rundt kl 8, gikk og la meg). Og det kjentes som om hjernen var vekk, og dette var virkelig den elendigste dag på lenge).

Anisa: Jeg er bare så redd for å fyke i taket når HC virkelig lander i kroppen! Men nå har jeg jo det motsatte tyrranni, det lave du får når du er totalt hypo. Og det er ikke så lenge siden jeg gikk på 4 grain....

Sitat fra ny svensk side om type 2 hypotyroidsime:

"Sköldkörteln och binjurarna, och framför allt deras produkter sköldkörtelhormon och stresshormonet kortisol, verkar ha större betydelse för varandra än vad den medicinska vetenskapen i dag vill kännas vid. Vad är annars förklaringen till att ett stort antal patienter beskriver att de inte blir bättre på levaxinbehandling och när de försöker öka dosen, i hopp om att bli av med fler symtom, mår de ännu sämre. När dessa patienter så gör ett särskilt salivtest, med provtagning fyra tillfällen på ett dygn, visar testet att de har låga kortisolnivåer."

Hvem står bak?

"Nätverket bakom hypo2.info består av journalister och patienter som under flera års tid hunnit skaffa sig god kunskap på hypometabolismområdet genom studier, samtal med många och olika sorters experter, via böcker, artiklar och information på nätet. "

Fra Wilsons bok:

Hvorfor er det så svært at få hjælp til binyretræthed? Mange læsere har måske allerede tænkt på de 'sædvanlige syndere', penge og politik. Penge, fordi der ikke findes en behandling mod binyretræthed, som medicinalindustrien kan tage patent på. Der er ingen 'store penge' at tjene her. Politik, fordi den amerikanske sundhedsstyrelse (Food and Drug Administation - FDA) har 'forbudt' og aktivt forfulgt et af de vigtigste naturlige midler mod binyretræthed, et middel ved navn binyrebarkekstrakt (ACE - adrenal cortical extract).

Er binyrebarkekstrakt ACE det samme som tablettene med tørkede binyrer, bare i flytende form?