Alt er relativt - særlig dosen du trenger.
Og ingen andre enn deg selv er istand til å vurdere den.
Leger eller andre blir synsere - meg selv iberegnet !

2Grain Armour inneholder 76µg T4 + 18µg T3.
Det er helt umulig å si hvor mye det virker på deg. Det komemr an på hvor mye av dette tarmene opptar, og det gjelder i ennu større grad for Levaxin, som har et max.opptak på 80% T4 i aller heldigste fall.
Armour tas opp bedre, men dette og andre fenomener gjør at det blir helt umulig å sammenlikne de to.
De jeg har sett som har forsøkt, sier at man skal gange T3 med 4 + T4 = 148.
Altså at 2Grain tilsvarer 148µg Armour, men det er helt sikkert ikke slik for deg, for man snakker om "i heldigste fall".

Da jeg hadde lav D-vitaminstatus brukte jeg 5Grain.
Nå, etter over et år med høye D-vitamindoser bruker jeg 3,25G/dag.
Så 2 Grain er regnet som en liten dose.
Men jeg sier ikke at 2Grain kan være for mye for deg !
Armourbrukere har lett forhøyet T3 og svært lav TSH - slik skal det normalt være. Så dette er ikek noe argument fopr å sette ned dosen.

Det er jo binyrebarken som styrer hjertepulsen.
Og det ser ut til at legene glemmer dette. Stoffskiftet er jo med i betraktelig grad, men det kan godt være overaktive binyrer som er årsaken til hjertebank og høy hvilepuls. Særlig det at den farer så fort i været når du beveger deg peker på binyrene.
Dette bør syns jeg bør undersøkes. (bare min mening)

Men det er også klart at en dosenedsettelse vil senke pulsen - også selv om det er overaktivitet i binyrene.
Og det er vel ikke annet du kan gjøre enn det. Faren er at du får for lavt stoffskifte.
Jeg tror jeg bare ville hoppet over Armourdosen en dag for å se sånn i første omgang, og så evaluert de nærmeste dagene.
Men det må du jo vurdere på selvstendig grunnlag.