Viser søkeresultater 1 til 10 av 39

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Blir dere å ta vaksine mot svineinfluensa?

Jeg stusser litt over at man bruker det sosiale ansvar som argument her.
    Nå har jeg hatt stigende influensasymptomer de to foregående dager - i natt ble nakken stiv - så man tenker jo.......
    Hva er det beste overlevelsesalternativ ?
    Jeg får jo likevel ikke anledning til å få vaksinen før medio november, og har jo tid til å tenke gjennom valget.

Men, det sosiale ansvaret.
    De som lar seg vaksinere unngår jo ikke å bli smittet - så smittebærer, det blir man uvergelig.
    Men det er vel slik at man blir det i mindre grad - og i noe kortere periode.

Så synes jeg, nok en gang, at Anisa argumenterer nøyaktig som jeg gjør i denne saken.
    Hvorfor i allverden er det nødvendig med disse stoffene - og hvorfor denne ansvarsfraskrivelsen ?????
    Jeg leste et sted at det også var formaldehyd i den ?
    Formaldehyd er forbudt - feks. i det limet som man lager sponplater av - fordi det er kreftfremkallende å puste inn de små dampene som oppstaår i nye hjem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men myndighetene har altså kjøpt inn 9,4 millioner doser med svineinfluensavaksine. Etter hva jeg har lest skal denne vaksinen være ganske så svak med tanke på virusantigen og derfor har de tilsatt skvalen som fremme kroppens immunrespons. Dette stoffet finnes i kroppene våre, men når det blitt insjisert oppfører det seg annerledes. Det er blant annet mistenkt å forårsake autoimmune sykdommer som ME, MS og den lammende Guillain-Barré sykdommen.
    Vaksinen innholder kvikksølv hvilket gjør meg mistenksom. Flere lander som USA, Tyskland, Frankrike , Storbritannia, Irland, New Zealand m.fl. avtaler nå at de skal gå til innkjøp av renere, men dyrere vaksiner som ikke innholder skvalen og kvikksølv.

Det er latterlig at ikke Norge skal kunne tilby befolkningen flere valg! At vi skal måtte ty til en billigere løsning når vi er såkalt verdens rikeste og mest velstående land! Jeg blir kvalm!!!!
    En renere vaksine vil lønne seg om man skal tenke forebyggende og fremtid så jeg fatter ikke hvorfor de tyr til dette? Jeg er sikker på at toppolitikere garantert fritt kan velge, mens vi nede på "rangstigen" kun må ty til billige løsninger som kan gi oss ennå flere helseproblemer der fremme.

Jeg har også hatt influensalignende syptomer n'Finn i lengre tid. Dog går det opp og ned, men jeg krysser fingrene på at det det skal gå seg til på et vis uten en vaksine.
    Mennesker med god helse har også måtte bøte med livet på grunn av svineinfluensa, jeg synes alt i bunn og grunn virker forsvirrende og lite håndfast.

Jeg skal ikke vaksinere meg, skal heller forsøke bygge opp immunforsvaret på andre måter ;- )
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Jeg skal ikke vaksinere meg, skal heller forsøke bygge opp immunforsvaret på andre måter ;- )
    D-vitamin er effektiv mod H1N1-virus

Avoid Flu Shots With the One Vitamin that Will Stop Flu in Its Tracks

VITAMIN "D" KILLS FLU VIRUS

Vitamin D is better than ANY vaccine and increases the immune system by 3-5 times

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Wow! Spennende, Anisa!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Wow! Spennende, Anisa!
    Ja, det er spændende, Flower . Og nyttigt. Også n`Finn har allerede i begyndelsen af året skrevet om, at D-vitaminnet trigger massivt antistofdannelsen mod smitte i kroppen. Det siger lægerne i youtubefilms også.
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Uten at det er nok D-3 tilstede blir man ikke syk - og kan heller ikke danne antistoffer. Immunsystemet arbeider på mystisk vis.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
    Av Pusen i forumet D-vitamin
    Svar: 14
    Siste melding: 28-03-13, 20:35
  2. Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
    Av Lillepusen i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-09, 18:23
  3. Stofskiftetal efter influensa
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 03-09-07, 22:27
  4. Influensa-lignende følelse
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-07, 21:06

Bokmerker