Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Hybrid View
-
24-10-09, 01:08 #1
Sv: "Svineinfluensa" eller bare forkølelse.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-10-09, 16:22 #2
Aftenposten skriver litt om disse stoffene.
Skepsisen til vaksinen Pandemrix skyldes trolig at den inneholder stoffene thiomersal og skvalen. Det første er et konserveringsmiddel som inneholder kvikksølv. Det andre er en såkalt adjuvans, som skal forsterke effekten av den uhyre lille og døde virusdelen som vaksinen inneholder.
- Etterhvert som den tas i bruk i flere land, bekrefter bivirkningsrapporter at Pandemrix ikke gir flere bivirkninger enn andre vaksiner, opplyser Legemiddelverket.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
25-10-09, 16:38 #3
Det må være en lodret løgn de skriver, Sonja.
Efter kun en halv million vaccin-doser har svenskerne allerede noteret over 190 forskellige bivirkninger... "Det är något fler än vi trodde som har klagat, säger Per-Erik Åbom, smittskyddsläkare för sjukvården i Jönköpings län." Læs mere Bivirkninger af vaccine mod svineinfluensa
Jeg forstår ikke, hvorfor de/vi ikke har indkøbt Baxters vaccine Celvapan, der hverken indeholder Thiomersal eller squalene. Hvis Thiomersal og squalene er så ufarlige, hvorfor mon produceres så (af andre producenter) vaccine uden disse tilsætninger? Hvad er meningen?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-10-09, 11:43 #4
"Norge vurderte Baxter-vaksine
New Zealand, Storbritannia og Irland er blant de land som har kjøpt influensavaksine uten tilsetningsstoffene Tiomersal og skvalen. Denne vaksinen heter Celvapan og produseres av legemiddelfirmaet Baxter. Den ble godkjent av EMEA (The European Medicines Agency) 2. oktober, skriver Le Monde.
Norge har bestilt 9,2 millioner doser av vaksinen Pandemrix fra GlaxoSmithKline, til en pris av 640 millioner kroner.
- Vurderte norske helsemyndigheter å kjøpe Celvapan i stedet, for å unngå kvikksølv og skvalen?
- Baxter leverte anbud og var med i vurderingen. Men totalt sett hadde GlaxoSmithKline et bedre anbud, sier divisjonsdirektør Hanne Nøkleby i Folkehelseinstituttet.
Tilsetningsstoffene ble ikke tillagt avgjørende vekt. Det viktigste var å sikre landet en vaksine med garantert virkning, forklarer hun.
- På dette tidspunktet hadde Baxter dårligere dokumentasjon på virkning enn GlaxoSmithKline, sier Nøkleby." Aftenposten.no: Les mer...Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
26-10-09, 12:35 #5
Folkehelseinstituttets assisterende direktør Camilla Stoltenberg er datter til storaksjonær i GlaxoSmithKline Thorvald Stoltenberg.Divisjonsdirektør Hanne Nøkleby i Folkehelseinstituttet:
"Baxter leverte anbud og var med i vurderingen. Men totalt sett hadde GlaxoSmithKline et bedre anbud..."
Les mer: Folkehelseinstituttet er en privat bedrift
GlaxoSmithKline forlangte ansvarsfritak. "Norge ikke hadde ikke noe valg når de inngikk avtalen, ifølge Folkehelseinstituttet." Les mer: Dagbladet.no
Les mer: Tema - svineinfluensaTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
27-10-09, 21:32 #6
jeg hørte på radio at fire svensker hadde dødd av vaksinen, men de var alle gamle og svake..
Danskerne har ingen rapporterte h1n1-dødsfall, har de rapportert feil?
-
28-10-09, 00:22 #7
I Danmark skriver man ikke og snakker så meget om H1N1. Der er heller ikke deciderede "vaccinacions-programmer". Der er ingen døde, hverken før eller efter vaccinationen. Jo, der var en dansk chauffør, som døde af H1N1, men han døde i Norge, så vidt jeg husker... Jeg har kun hørt om en kvinde, der var alvorligt medtaget af sygdommen, hvor hun blev lagt i en lungemaskine. Hun har overlevet. Så alt i alt i Danmark er det nærmest som om H1N1 kun findes i avisoverskrifter en sjælden gang imellem. Det er lidt anderledes end andre steder, men om det er danskere der er særlig modstandsdygtige over for smitte, eller det kommer måske senere, er ikke til at sige.

Det har jeg også læst om i flere svenske aviser og så kommentarer i TV. Man sagde at de "døde af døden" og at vaccinerne måske var for stærke for dem. Jamen, jeg mener at der blev hele tiden sagt i alle svenske medier, at netop svage og medtagede skulle vaccineres for at overleve. Enten skal folk netop vaccineres fordi de er svækkede, eller - burde ikke af samme grund. Det er et eller andet, som ikke stemmer.• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 12-03-08, 13:26

Svar med sitat
Bokmerker