Side 6 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 119
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

Om det mener jeg, at man ikke skal ta statistikk for god fisk.

Det er statistikk du refererer til, og den er sikkert korrekt.
    Og den viser at de fleste (hvem nå det enn er) føler seg best når de er i de øvre 2/3 av normalområdet.
    Mange skal også over normalområdet for å få det bra.

Men så er det slik at ingen vet hva DU vil ha - ikke engang du.
    Iallfall ikke før du forsøker å øke dosen så du kommer dit og får kjenne på hvordan det er.

Så, kjære venner ikke bruk en gjennomsnitt statistikk som et mål eller referanse på noe som gjelder DEG. Du er unik, og INGEN vet hvor du ligger i det bildet.
    Heller ikke leger eller behandlingsapparat vet det.
    De vet det slett ikke, og har kun en skarve statistikk som er opptatt av de som antas som friske å støtte seg til! Og den er verre enn å støtte seg til en krykke.
    Den er helt ubrukelig !
    Leger bør ta et et lite kurs i bruk av statistikk.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard mer og mer forvirring

for morro skyld, ja hehe, små barn små gleder sjekket jeg opp med fastlegen hva de to siste prøvetagningene hos han viste før jeg var hos endokrinolog.

da var altså

TSH 0,44
    FT4 12,7

ved neste måling var

TSH 0.88 (REF 0.20-4.0)
    FT4 13,8 (REF 10-22)

ved første måling etter besøk hos endokrinolog var

TSH 0.88( REF 0.20- 4.0)
    FT4 14,6 (REF 9-22)

og siste måling viser altså
    TSH 1.8 ( REF 0,20- 4,0)
    FT4 14,6 ( REF 11-23)

jeg blir bare mer og mer forvirret av dette jeg, de første prøvene ble tatt for et år siden når symptomene mine forverret seg, de siste er tatt i en peridode der jeg omtrent ikke klarer å fungere og er sykemeldt på grunn av plagene.

trodde egentlig ut fra de siste prøvene viste at jeg kunne være hypo ut fra utviklingen fra prøvene hos endokrinologen før jeg begynte å spise vitaminer, men når jeg ser på de enda tidligere prøvene kan jeg på en måte ikke se noen grunn til denne forverringen av symptomer jeg opplever nå, eller er det bare jeg som er så forvirret at jeg ikke skjønner noenting lenger.?? Jeg hadde jo lavere FT4 når symptomene mine var mildere.

må legge til at jeg ikke vet hvordan verdiene mine var før jeg begynte å kjenne meg dårlig for et års tid siden, alle prøvene er tatt etter symptominntreden

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Nå er du jo påvei til å lage en fin statistikk da mojavi
    Den kan du glede deg over eller gremme deg over, men den kan ikke hjelpe deg.
    Det er for mange usikkerhetsmomenter som ikke påvirker statistikken din.

En gang skrev jeg : "Har du symptomer, så er dosen for lav".
    Jeg står ved - iallfall i 90% av statistikken......
    Og med det klare forbehold at det gjelder behandlet hypothyreose.

Og grunnen er jo at det i de tilfeller er så utrolig mange symptomer som opptrer når stoffskiftet er lavt - mot når det er høyt.
    Høyt stoffskifte ved hjelp av Levaxin er vanskelig å oppnå, og det er særdeles ubehagelig - noe man neppe holder ut.

Enda en viktig grunn, er at det advares mot overdosering.
    Har du sett noen advarsler mot underdosering ? Det vi lider av altså - det som gjør at vi er syke ?
    De fleste av oss kommer fra en langvarig ubehandlet situasjon med masse fastgrodde symptomer og svært dårlig psyke.
    Og så advares vi mot overdosering ?
    Jeg mener det skaper et helt forfeilet innstilling til behandlingen.
    Det er en fortsettelse av underdoseringen det skal advares mot !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

lurer på om andre her ville ha tatt i mot tilbud om levaxin og lithotyro..lallalalalal et eller annet hvis de hadde prøver som så ut som mine og så sterke symptomer på stoffskifteproblemer??

Jeg har altså knasket D3 og B vitaminer i en fire måneders tid nå i håp om at det skulle gjøre meg bedre, stoffskifteprøvene har ikke blitt nevneverdig bedre men JEG har blitt nevneverdig dårligere og er nå 100 prosent sykemeldt,,,,,

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Er jo for Jæ.... å gå slik. Og det blir jo ikke noen ordning før du får avgjort om du har en behandlingstrengende situasjon eller ikke.
    Hvor mye D-vitamin tar du da ?
    Har du testa det ?
    Og - hvordan var det - har du antistoffer ? (dårlig husk....)

Prøveresultatet kan dessverre ikke si nøyaktig hvor ille man har det. De er jo ikke prøver av stoffskiftet, men bare av den mengden stoffskiftehormon som er i blodet - og der gjøres det ikke noe......
    En som har 16 kan ha det verre enn en som har 12 - og det skriver jeg ikke for å være jæv lig mot deg da mojavi

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Jeg vil gjerne nevne at professor Kenny de Meirleir (stikkord: Lillestrøm Helseklinikk og ME) stadig nevner hypothyreose , formodentlig type 2. Det er en type feil på reseptorene som blir verre jo lenger man går med ME. Det går igjen i powerpointpresentasjonene også.
    http://cfsfm.org/index.php?option=co...573&Itemid=165 her er det såvidt nevnt også.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard anti TPO

hmm, nei jeg har ikke anti TPO på mer enn 35, så derfor er jeg skeptisk ,

sjuk er jeg det er helt på den rene, men hva som kan gjøre meg bedre, si det har jeg null peiling på, jeg vet at jeg får levaxin hvis jeg vil ha det,

det er ikke normalt å ha det sånn som jeg har det, men ME???? det har jeg vanskelig for å tenke meg....sukk...

Moren min hadde antistoffer og gikk sikkert i 20 år uten behandling, hun ble bedre når hun fikk levaxin etter at antistoffer ble påvist,

men med meg er det altså ingen antistoffer....jeg er så utrolig i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har vondt når jeg sitter, vondt når jeg står, vondt når jeg går, legger på meg fem kilo av tre gram sukker eller fett, og er SLITEN, psyket mitt er helt nedkjørt,

fastlegen min mener alt er psykisk,,,....men det er jo reelle smerter og jeg må si jeg har hatt større psykiske vansker i livet enn det jeg har nå uten at jeg har hatt så fysisk vondt hele tiden...

dette ender nok med at jeg velger å forsøke behandling for lavt stoffskifte, men jeg skulle så gjerne ha en forklaring jeg kan kjøpe selv på hvorfor det skal være lurt,

en del av meg sier nemlig at fastlegen sikkert har rett, jeg er nok bare et nervevrak og en hypokonder som har vondt overalt, mens en annen del sier at han tar feil og at det er noe annet som feiler meg.....kanskje lavt stoffskifte.......

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

nei kjære deg - ikke tro på dem !
    Stol på deg selv - har du smerter, så har du det.
    Har du symptomer på lavt stoffskifte så har du det !

Så vidt jeg kan forstå deg vil du gjerne vite hvorfor kroppen din har stoffskifte.
    Og det har da virkelig ikke med noe psykisk å gjøre - det er fullt ut rasjonellt.
    Det er jo det motsatte som burde vekke en mistanke mot det psykiske !

Det er også en konskvens av lavt stoffskifte at man blir svak - også psykisk.
    Og er det noe rart !
    Man får ikke greie på noen ting, og hendvender man seg til de som får betalt for å ha greie på det, så blir man hypokondermistenkt fordi man gjerne vil finne ut hva det er som gjør at man er syk !

Neste gang noen i hvit frakk penser innpå det temaet, så reis deg, og si at du ikke kan stole på at vedkommende kan jobben sin.
    Er det fastlegen - så bytt !

Det er en helt forfeilet tankegang, og foreldet.
    Hva vet du om hva den legen skriver på "CV"-en din ?
    Og hvem tror du en anne lege som senere leser dette stoler mest på ?
    Deg ?

Jo - jeg har vært mitt oppidet .......

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Men hvorfor ere D-viteminlagrene så lave?
    er det pga lite sol, eller malabsorpsjon slik som cøliaki? gluten er jo kjent for å trigge anti-TPO.

25-OH D skal helst være minst 80 nanomol per liter.
    Man kan få alskens hypo-symptomer av mangel.
    Din var bare 25.
    Antistoffene skal teoretisk også bli mer normale når D-vitemin blir bedre.

Det går også an å ta solseng to ganger i uke, nå er det okay i følge Moan på radiumhospitalet. De har forsket på det. Det gir ganske mye D-vitamin.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard

jeg vet vel ikke riktig hva legen skriver om meg, hehe, men han har iallfall skrevet nok til at jeg ikke får noen uføreforsikring fordi forsikringsselskapene mener jeg har fibromyalgi.....

og hvorfor mitt d3 er så lavt??? jeg er veldig lyshudet, og bruker høy solfaktor når jeg soler meg fordi jeg blir så fort brent.....men jeg er ca 3 ganger i året i syden, i fjor dro jeg i mai, august og januar og likevel var altså status rundt 25...

etter å ha trykket i meg rundt 5 d3 tabletter med 10mikrograms styrke i fire måneder sammen med en mengde b12 og b-kompleks og trio-BE sammen med kalsium har verdien steget til 55 etter en sommer med to uker i syden og kanskje ikke så mye sol ellers,

jeg har problemer med tarmene men cøliaki eller glutenallergi tror jeg ikke jeg har, jeg plages med forstoppelse og oppblåsthet, veldig oppblåst uten at det kommer mye luft og med cøliaki har man vel motsatte plager som diare eller???

jeg har vitterlig en mengde symptomer på stoffskifteproblemer men fastlegens mistro gjør at jeg bare har lyst til å gråte.......

burde mitt d3 ha økt enda mer med det inntaket av tilskudd jeg har tatt, det tror ikke jeg, og hvorfor var det så lavt????????? på grunn av tingene jeg har forklart over her????

og vil bare legge til et spørsmål...når man knasker d3 og har lavt stoffskifte, vil ikke da FT4 stige når d3 verdien stiger??? med meg er det jo ikke tegn til stigning i FT4 nå tvert imot er nivået det samme og referanseverdiene til laben er endret....
    Sist endret av Admin; 13-10-09 kl 21:43 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Side 6 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 11:14
  2. Hypotyreose Type 2
    Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 13:06
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 13:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn