Viser søkeresultater 1 til 10 av 136
Hybrid View
-
10-03-08, 12:53 #1
Er litt intressert i hvordan doseringen av Levaxin bør være når en begynner med Liothyronin.
Jeg tenker jo ut fra den forklaringsmodellen jeg har størst tro på og kanskje også hva jeg har lest brukerene sier, men ikke sikkert at den er riktig for det.
Levaxin er T4 - Liothyronin er T3.
Endrer man Levaxindosen, så endrer man blodverdiene av T4 og fT4, men man endrer også hvor mye kroppen lager av fT3.
Endrer man Liothyronindosen endrer man blodverdiene av T3 og fT3, men ikke verdiene T4 og fT4.
Isolert sett skulle men kunne tenke seg at de T4re relaterte verdiene ble stående urørt. Kanskje også steg i verdi fordi kroppen ikke trengte å bruke så mye av dem til å lage T3 nå som det eksisterer et tilskudd.
Så viser det seg at noen melder om at T4 verdiene faller og de må øke Levaxindosen.
Og hvis kroppen kan bruke Lio-tilskuddet så kan man tenke seg at det trengs mer av kroppens eget også og derfor må øke Levaxindosen.
Nå er dette en treg materie å endre, og mange kommer nok med utsagn som senere viser seg å måtte endres (mye egenerfaring her).
Hvordan det egentlig går vil en nok måtte ha en halvårlig erfaring for å si noe endelig om.
Omtrent slik tenker jeg om dette og synes det er intressant å følge endingene til alle som prøver, også i det første halvåret.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker