Viser søkeresultater 1 til 10 av 76

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Levaxinen koster vel 72 kr for 100 nå, men sjekk www.legemiddelsiden.no for priser. Merk at det fins billigere alternativer nå. ACT-søk i rullegardinen til venstre, og h03a taster man inn til høyre.
    Euthyrox er billigere i de mindre dosene, og leveres i blisterpakk.
    Levothyrooxinnatrium er som kjent lysfølsom og blisterpakk beskytter det fra lys, i motsetning til levaxin som er i en hvit plastboks.
    Forskjellen fra levasin er vel at det er minimalt med laktose: "Hjelpestoffer er maisstivelse, krysskarmellosenatrium, gelatin, laktosemonohydrat og magnesiumstearat. "

Her er en diskusjon om priser fra facebookgruppa, se i diskusjoner når du er der:
    "
    Price comparison: NDT vs. synthetic

Emne: Price comparison: NDT vs. synthetic
    Svar på tråd
    Viser alle 3 innleggene av 2 personer.
    Innlegg nr. 1
    Christine Kubisiak Dehlinger (Madison, WI) skrevden 18. september 2009 klokken 14:49
    For the dose I require--
    Erfa Thyroid from Canada: 26 cents per day
    Armour Thyroid I was getting from drugstore.com: 64 cents per day
    Levoxyl plus Cytomel from drugstore.com: $1.30 per day
    Synthroid plus Cytomel from drugstore.com: $1.49 per day

So we on NDT are saving the "system" tons of money (although I pay for my NDT out of pocket by choice). But it's pretty clear why Pharma would like to get its hands on our treatment.
    ------------

Innlegg nr. 2
    Cindi Straughn skrevfor 9 timer siden
    How much is Erfa Thyroid now?...it does appear some price gouging is going on...but that's supply and demand...

I do wonder is natural thyroid is going to see a price increase after this shortage fiasco....time will tell...

but yes...it's clear to see what Big Pharma's interest is..it's always $$$...not us.

-------
    Innlegg nr. 3
    Christine Kubisiak Dehlinger (Madison, WI) skrevfor 8 timer siden
    I just checked crossborderpharmacy.com for the price of my thyroid dose, 30 mg. which I take 75 mg. in a day. 500 pills is now $99.00 USD but I got it in September for $63.00 USD.

Seems they have upped the price but it doesn't bother me because...

Compare that to Armour Thyroid from drugstore.com (which I just checked), 500 pills of 30 mg. (which is unavailable) at $127.60 USD.

So even with crossborderpharmacy.com greatly increasing the price, as they might justifiably do for, as you say, supply and demand, it's still cheaper than what I could get here if it were available.

I will pay whatever, just so I can get my NDT.

Of course PhRMA's interest is money and not people's health! Why else push Synthroid and diss NDT? No money to be made in NDT.

I hope, after what I've learned, that our "representatives" (politicians) don't cave in to PhRMA and decide we can't get our meds from Canada. But I'm not optimistic. Obviously, given what the Senate Finance Committee this week decided, our "representatives" are all in the PhRMA and insurance industries' pockets because of the all the money they take from those sources. Disgusting.
    "
    Men noe annet dukket opp igjen: den gamle historien om Parke-Davis, noen husker vel historien om når Erfa kjøpte masse rettigheter fra Parke-Davis i Kanada, men sånn ti-femten år tidligere så var det muligens noe i USA om Parke-Davis og Forest og den tidligere eieren av Armour. Må følge med mer. Men det kan forklare hvorfor Armour som kjent ikke har noen rettigheter utenlands, og aldri har førsøkt å registrere Armour i europa (De britiske pasientene fant ut om det, at Armour ikke hadde noen rettigheter utenfor USA) så RLC registrerte Nature-throid i europa, og erfa gjorde det også. Visstnok bare en sentral registrering og man trenger en named patient plan. Men pasientene maste bare om Armour og det er feil middel. Erfa og Nature- Throid er riktige.
    Nå fins bare Erfa Thyroid uansett.

"Cindi Straughn
    some interesting info from a poster at the SNT yahoo group...that reports ERFA Pharm owns the the old Parke-Davis "Thyroid" in Canada...and that Parke-Davis made Armour in the USA before they sold the rights to Forest in the 1990s.
    "

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Intressant markedssituasjon den derre Nora.
    Jeg har ikke hatt resept på mange år nå, men tror jeg skal gå å få en på ERFA.
    Har noen fått det i Norge da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Har noen fått det i Norge da ?
    Det har Rufus. Se indlæg 43 her i tråden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det har Rufus. Se indlæg 43 her i tråden.
    Vel, jeg har fått resept, ja. Ikke medisinen utlevert i Norge, hvis det var det du mente, Finn. Ønsker bare å oppklare evt misforståelser... Bestillingen er sendt til Tyskland i går. Med tysk punktlighet og ryddighet regner jeg med at det ankommer snart

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Vi får håpe på at Ordnung muss sein fremdeles gjelder.
    Så fint med en oppskrift på hvordan man får til det en gang du orker.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Bestillingen er sendt til Tyskland i går. Med tysk punktlighet og ryddighet regner jeg med at det ankommer snart
    Det håber jeg snart sker, Rufus

I deres svar til mig skrev de d. 30.09.2009: "Das Medikament können wir für Sie bestellen; es dauert ca. 14-18 Tage bis es bei uns ist." Jeg tror derfor, at Erfa Thyroid er ikke en lagervare, men skaffes frem til hver bestilling, hvorfor det vil tage 14-18 dage inden de kan afsende medicinen til modtageren.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg tror derfor, at Erfa Thyroid er ikke en lagervare, men skaffes frem til hver bestilling, hvorfor det vil tage 14-18 dage inden de kan afsende medicinen til modtageren.
    Ok, da er nok det grunnen til at det ikke har skjedd noe ennå - 18 dager etter at jeg sendte bestillingen. Jeg sendte dem en epost for noen dager siden for å forsikre meg om at de hadde mottatt bestillingen, resepten og de nødvendige opplysningene. Det hadde de visst, og skrev videre: "we are processing your order" uten at jeg ble spesielt mye klokere av det. Da håper jeg det kommer i løpet av neste uke. Er jo snart tom for medisin også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ikke godt å si hva dette skyldes. Ofte er det en masse lover og regler som kompliserer, øker den allmenne forbannelse og komiserer.

I Norge har feks. Apotekene ikke lov til å ha Armour på lager. Heller ikke om Apoteket vil øke sin service til faste registrerte kunder.
    Man kan altså ikke få utlevert medisinen med det samme.
    Det går ikke mer enn en dag eller to så kan man hente sin bestilling.
    Men vi Normenn finner oss i det - det er bare slik, sådaså..............

Det er vel en regel som kun er egnet til å forvanske bruk av Thyriod i forhold til Syntroid - og jeg vil jo tro det skal bli vanskelig å opprettholde slike konkuransevridende tiltak - også innen denne sektoren.

Er det noen som vet hvor og hvordan man anmelder slike forhold ?

Lignende tråder

1. Mensen hele tida !
    Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 20-10-09, 23:54
  2. Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 85
    Siste melding: 28-07-07, 10:44
  3. Hele Norge bortreist?
    Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 13
    Siste melding: 06-06-06, 02:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg