Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard

Han ville gjøre det på en annen måte, fikk ikke med meg hvordan. Hodet mitt er så blåst nå at jeg må ringe ham i morgen og spørre. Jeg hadde tenkt å foreslå den labben du nevner der, men kom helt ut av det, tror jeg sprengte timeskjemaet hans fullstendig!

Jeg er bare så utålmodig. For jeg blir rett og slett dårligere hele tiden. Merkbart fra uke til uke. Litt skummelt..
    Men å ha en lege som vifter med en bok som er på vår side, det er noe nytt! Han årelatte meg skikkelig, så jeg håper det finnes svar der og.

Er det sånn at om du har lav DHEA, Aldosterone, sexhormoner for den saks skyld, og andre hormoner, så får du ikke mulighet i Norge å få det?

Jeg forsto på den nye legen at DHEA gir man ikke til folk i Norge. Men om det er det jeg trenger??
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?

Høres jo ut som en skikkelig bra begynnelse.
    Ønsker deg en riktig bra fortsettelse og da Ruth.

Hu'gææren (skriver jeg da) blir jeg når dosen er for lav.
    Jeg blir ør og svimmel og har inntrykk av at det er i bakhodet det sitter.
    Ta eb ekstra en dag å se om det blir bedre ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg forsto på den nye legen at DHEA gir man ikke til folk i Norge. Men om det er det jeg trenger??
    Det er nok ikke vanlig å gi DHEA, men jeg vet at bl.a. Oftebro gjør det.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Greit å vite, Sonja! Fikk snakket med den nye legen og var på labben til bmlab.no og hentet spyttprøvekiten. Jeg svevde ut! Om to-tre uker skal svaret foreligge.

Ja, n´Finn, kanskje jeg skulle ta et jump i dosen og se om noe av problemet ligger der?
    Går nå på 3 3/4 grain. Har full rulle med hyposymptomer. Fryser så jeg hakker tenner, neste øyeblikk svetter jeg som en gris. Det e r ikke overgangsalderen (den er litt mildere i de brå kastene!) og det er ikke griseinfluensa. Iskalde hender og føtter. Går rundt som en zombie. Hjertet banker så det virker som om det er på vei ut av brystkassa. Osv
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Huffda - har vi hatt dårlig påvirkning på deg ?
    Er jo tydelige symptomer på for lavt stoffskifte den forklaringen der.
    Iallfall reagerer jeg sånn når den blir alt for lav, eller lenge litt for lav.

Du tar jo ingen liten dose, så det skulle jo heller tyde på noe annet en dosen (tenker høyt - og det knaker)
    Likevel vil det jo hjelpe om du tar ett par Grain ekstra en dag.
    Jeg merker bedring etter noen timer, men hovedvirkningen kommer ikke før dagen etter.

En liten økning merker du ikke og man kan ofte tolke det dithen at det hjalp ikke å øke dosen.
    Ta i skikkelig - opp til dobbling av dosen er helt ok.

Men det er snakk om å finne ut om en doseøkning vil hjelpe, og det er ikke meningen at en skal fortsette med dobbelt dose da.......

Noen må bare ha en høy dose noen måneder før det normaliserer seg.
    Jeg hadde en sånn periode for noen år siden og gikk på 5G flere måneder.
    Aner ikke hva som gjorde det, men det gikk over.

Jeg mener man bør ha større fokus på at dosen endrer seg - og at dette er normalt. Og ha større aksept for at - idag er jeg ør i hue og tar 1G ekstra.
    Prøve å finne seg en grunndose som en kan pøse på litt ekstra når det trengs.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Huffda - har vi hatt dårlig påvirkning på deg ?
    Er jo tydelige symptomer på for lavt stoffskifte den forklaringen der.
    Iallfall reagerer jeg sånn når den blir alt for lav, eller lenge litt for lav.

Du tar jo ingen liten dose, så det skulle jo heller tyde på noe annet en dosen (tenker høyt - og det knaker)
    Likevel vil det jo hjelpe om du tar ett par Grain ekstra en dag.
    Jeg merker bedring etter noen timer, men hovedvirkningen kommer ikke før dagen etter.

En liten økning merker du ikke og man kan ofte tolke det dithen at det hjalp ikke å øke dosen.
    Ta i skikkelig - opp til dobbling av dosen er helt ok.

Men det er snakk om å finne ut om en doseøkning vil hjelpe, og det er ikke meningen at en skal fortsette med dobbelt dose da.......

Noen må bare ha en høy dose noen måneder før det normaliserer seg.
    Jeg hadde en sånn periode for noen år siden og gikk på 5G flere måneder.
    Aner ikke hva som gjorde det, men det gikk over.

Jeg mener man bør ha større fokus på at dosen endrer seg - og at dette er normalt. Og ha større aksept for at - idag er jeg ør i hue og tar 1G ekstra.
    Prøve å finne seg en grunndose som en kan pøse på litt ekstra når det trengs.
    Men SÅ meget på skift mellem stærk kulde og stærk varme, n`Finn? For mig lyder det som om Ruth har en eller anden "flammende" inflammation (betændelse uden bakterier/virus) i kroppen. Har man først Hashimoto`s, er det sikkert som amen i kirken, at man også kan risikere udvikle andre autoimmune problemer med andre organer/kirtler end lige skjoldbruskkirtel, selv om det sker først efter mange år med det oprindelige autoimmun sygdom. Og vi har jo også den "rette" sæson til det, hvor overgangen fra sommer til efterår/vinter skaber krævende hormon-forhold for alle mennesker, ikke "kun" stofskiftesyge.

Det er netop velkendt, at man kommer jo i et e-n-o-r-m-t underskud af thyro-hormonerne (uanset om de kommer fra tabletter eller fra raske kirtler hos raske personer) under sygdom, fordi de bliver "ædt op" af kroppens reaktion på sygdommen. Det er meget normalt, at behovet for T-hormonerne eksploderer under sygdom, uanset hvor i kroppen sygdommen/inflammationen har sin oprindelse, så mon det ikke ville være på sin plads at bede lægen om, grundigt at undersøge for, om Ruth ikke tilfældigvis nu slider med anden autoimmun sygdom end Hashimoto`s? Det ville være mit første valg i denne situation, hvis jeg selv var en læge.

Jeg husker ikke lige på stående fod, hvilke prøver man anvender for at opspore autoimmune inflammationer i kroppen, men jeg ved at der findes masser forskellige tests. Det er ikke sikkert, at det er Hashimoto`s som er i forværring og det er, under alle omstændigheder, et redeligt forsøg værd at udrede for, om der ikke sker noget autoimmunt andet sted i kroppen, end man plejer være opmærksom på.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan jo være en mulig årsak, men i de tilfeller prøver jo kjertelen å produsere mer så det er nok tilrådlig å øke dosen.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er netop velkendt, at man kommer jo i et e-n-o-r-m-t underskud af thyro-hormonerne (uanset om de kommer fra tabletter eller fra raske kirtler hos raske personer) under sygdom, fordi de bliver "ædt op" af kroppens reaktion på sygdommen. Det er meget normalt, at behovet for T-hormonerne eksploderer under sygdom, uanset hvor i kroppen sygdommen/inflammationen har sin oprindelse
    Dette blir litt på siden, kanskje. Nå tenker jeg på sykdom som forkjølelse/influensa. Anbefales det å gå opp på thyroxindoseringen under slike sykdomsperioder? Jeg øker jo cortefdoseringen min under sykdom (slik som nå hvor jeg sliter med en forkjølelse). Burde man også ta mer thyroxin?

Rufus

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Ja, n´Finn, kanskje jeg skulle ta et jump i dosen og se om noe av problemet ligger der?
    Går nå på 3 3/4 grain. Har full rulle med hyposymptomer. Fryser så jeg hakker tenner, neste øyeblikk svetter jeg som en gris. Det e r ikke overgangsalderen (den er litt mildere i de brå kastene!) og det er ikke griseinfluensa. Iskalde hender og føtter. Går rundt som en zombie. Hjertet banker så det virker som om det er på vei ut av brystkassa. Osv
    Hei Vigdis
    Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse. Det ene øyeblikket pakker jeg meg inn i masse klær, og i neste øyeblikk er jeg en dampkoker. Iskald på hender og føtter. Hjertet banker slik du beskriver.

Jeg er enig i det Anisa skriver, ikke øk før du har testet om det er binyrene. Da vil det ikke hjelpe å øke. Jeg har fått påvist lav binyrefunksjon, går på 3 grain, og er kjempehypo.

Det er tungt å ha det slik, men jeg håper du holder ut litt til

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg ser også problemet som deg Nora - ikke godt å vite sikkert om man skal kompensere for fallet eller ikke.
    Så håper jeg også at det er bra med deg Vigdis !

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn