Hei Sonja,
Takk for at du startet dette flotte forumet. Det er sikkert mange som søker hjelp og svar for sine spørsmål her.
Tenk på dette stedet er den eneste plassen å få trøst og forståelse for problemene for mange - her blir de trodd på. Her får de svar på spørsmålene sine. Ikke alle har krefter nok for å lete etter internasjonalt info på internett . Dessuten er det "meget lite sannhet " å finne på norske websider - som f. eks. når man leter på lommelegen / og lignende sider.
Ja, disse selvgode og udugelige legene vi møter når vi virkelig har størst behov for akutt hjelp.
Vi vet da vel selv hva vi spiser, og hvordan vi har det i kroppen våres.
De såkalte "spesialistene" her til lands er enda verre etter min erfaring. Jeg var rett før jul hos en spesialist i Trondheim. Hadde så store forhåpninger i førveien som ble knust i tusen biter da jeg ble møtt med de vanlige holdningene. Åh, blodprøvene mine var kjempebra. Kjertlene mine jobbet perfekt! - om jeg hadde barn ? - "ja 3-"- ja, da var det heller ikke noe galt med hypofysen min om jeg hadde født 3 barn. ( største vrøvl jeg noensinne har hørt. kroppen min fungerte bra den gang jeg var gravid og fikk ungene mine ) . Han så på meg som om jeg hadde nettopp landet fra en annen planet- nei - han hadde da sett noen før som hadde en slik tykk hals som jeg ??? Men - for all del dette hadde ingenting med stoffskiftet å gjøre. Blodprøvene var da perfekt. Det var da bare mitt høye kolesterol da !
Jeg forsøkte å gjøre han oppmerksom at problemene ligger i familien min. Men, jeg ble blankt avvist. Så snakket han inn opplysninger om meg på diktafon for senere bruk - og jeg avbrøt han flere ganger da han kom med saker og ting som jeg aldri har sagt. At det var ganske så utpreget myksødem han så på halsen og i ansiktet mitt ( samt armer og ben ) - dette hadde " stoffskiftespesialisten " fra Trondheim ikke peiling på.
Jeg fant ut av dette da jeg fikk boken fra Dr. Mark Starr og så bildene fra folk med myksødem. Dessuten slå en annen sannhet som et lyn ned i min bevissthet. Jeg hadde arvet stoffskifteproblemene mine ikke bare fra min mors side - min far hadde utpreget myksødem den siste tiden han levde. Han hadde blitt ganske så tykk og oppsvulmet i kroppen til tross for at han ikke spiste mye. Han døde av akutt hjerteattack. Også dette er resultat av ubehandlet lav stoffskifte.
jeg viste min nye lege de siste bildene av min far pluss boken fra USA- han sa - det er ingen tvil om hva som feiler meg.