Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Tråd: Hashimoto's, hypotyreose
Threaded View
-
13-06-09, 21:44 #28
Sv: Kan jeg importere Armour selv?
Jeg har jo gjort min egen "minifiloss" over overgang fra Levaxin til Armour.
Levaxin har jo en halveringstid i kroppen. Den ca en uke.
Derfor mener jeg det kan være en fordel å slutte med Levaxin i noen dager før en starter med Armour. Denne inneholder jo T3 som jo virker med en gang, og hvis en går rett over fra en dag til den neste vil det være en mulighet for en viss overdosering de første dagene.
Det er ikke sikkert det vil merkes, for mange går direkte underdosert på Levaxin, men en kan ha det i tankene og vurdere sin egen situasjon før en starter.
De som skal ha en full dose (der kjertelen er helt uvirksom) kan sikkert starte med 1Grain(60mg)
Og en kan gå ganske lenge på 1Grain før en merker symptomer på underdosering. Da bør en iallfall øke, og kanskje noe før.
En vanlig Armourdose er 2-3 Grain.
En bør ette min erfaring ta D3 i større doser. Det vil redusere dosebehovet.
Jeg har samme erfaring som Vigdis - bruk 1/4grain/dag som regulering. Jeg bruker 2Grain i uka (en tablett, og fordeler dosen hvar dag i en box med 7 rom.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hashimoto's encephalopathy
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 8Siste melding: 27-08-11, 21:44 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker