Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Dette er gresk for meg!
Threaded View
-
25-02-09, 21:20 #2
Sv: Dette er gresk for meg!
Ikke lett dette Vigdis.
Og nå bidrar jeg vel til den allmenne forvirring. Det er ikke vondt ment
TSH er ikke noe stoffskiftehormon !
Det er kun frittT3 som er et stoffskftehormon.
Det lages av prohormonet T4 - og produseres av kjertelen (for den som har en virksom)
Og THS produseres i hjernen og eneste mottaker er kjertelen. det brukes ikke andre steder i kroppen.
Virker ikke kjertelen produseres TSH fullstendig i fånytta.
Og - den fortsetter med å produsere TSH selv om kjertelen er død eller operativt fjernet.
Så når du putter i deg for litt mye Levaxin, vil hjernen tro at det kommer fra kjertelen og skru ned for TSH nivået i blodet.
Det samme skjer ved hyperthyreose.
Hyperthyreose betyr "overaktiv kjertel" altså en kjertel som produerrer for mye Thyroxiner.
DET, kan man ikke beskylde deg for å ha, så noe er tydeligvis ille forstått av behandlingsapparatet.
Så kan jeg jo opplyse at min TSH har vært null komma null i snart 20år, og jeg lever da på en måte.....
Så kan du jo pusle den diagnoselystne doktor med å spørre hvordan du kan ha høyt stoffskifte og lav kroppstemperatur ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hva vil dette si
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:55 -
Dette er meg :-)
Av snuppa i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 06-01-07, 11:50 -
Er dette bra?
Av Victory i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-09-06, 23:53 -
Dette er en tøysetråd - just for fun..
Av kira i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 23:04

Svar med sitat
Bokmerker