Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
26-09-09, 11:23 #1
Sv: HJELP! Har jeg trøbbel med binyrene?
Hei Ruth, dette var leit å lese. Jeg håper inderlig at du finner en løsning på dette og kan starte en behandling som virkelig hjelpe deg.
Bare en liten tanke som slo meg; du har tatt høyde for at hvis du har binyreproblemer og du øker Armour uten å støtte binyrene vil dette bare bli verre og verre. Det hjelper heller ikke å øke før binyrene er bedre. Det er vel noe som heter at det er tilstanden til binyrene som begrenser stoffskiftet ditt, det blir ikke høyere enn det binyrene kan takle.
Jeg fikk med meg at du tar HC-salve, men mon tro om det holder for deg? Bare et lite innspill fra meg.
Jeg sender deg positive tanker og krysser fingrene for at du snart får hjelp.
-
26-09-09, 12:51 #2
Ja, slutter meg til dem som sier at dette er ikke hyggelig å lese.
Jeg ble anbefalt lab i OSLO da jeg henvendte meg til Scanlab...
Uansett blir prøvene sendt til USA.
Jeg ringte inn en dag, neste dag lå hele "kiten" i postkassa.
Det fulgte med en ganske god informasjon der.
DER stod det at krem, nesedråper etc. kunne henge igjen i kroppen i minst 2-3 mnd...det var svært viktig at det ble sagt til behandlende lege når vi senere skulle gå gjennom prøveresultata. Kortisontabletter skulle en gjerne ha slutta med minst 6-8 uker forut for prøven.
Men slår prøven positivt ut, viser det jo at virkeligheten er verre..
Prøvene skal være frosset når de sendes. Mine kom til OSLO dagen etter med vanlig post, og det tok nøyaktig 4 uker før svaret kom.
Ruth 2... NÅ husker jeg... det var den underskriften fra legen som Oslo krever, men ikke Stocholm.....
Noen ord om søvn, jeg får heller ikke sove om kvelden lenger (begynte ""kun"" med alle de våkne timene om natta, men nå dette også).....
DHEA blir også skjekka..min er for lav..og mener jeg har lest at det i seg selv gjør at man ikke blir sovetrøtt, selv om en fysisk er stuptrøtt?
Jeg tillater meg å låne tråden for å spørre om noen her inne har fått
påvist for lav DHEA og om noe blir gjort.
Akkurat som endoen ikke brydde seg, men det må jo ha noe å si i /for kroppen.
(ikke rart jeg eldes i rasende fart!!).Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
26-09-09, 18:58 #3
Grunnen til at jeg valgte Sverige, er den legen jeg sluttet hos. Spurte om det gikk an å ta en hormonsjekk, siden jeg sov så dårlig. "Sånt driver vi ikke med her" var det kontante svaret jeg fikk. Vi kan få melatonin på resept, uten sjekk, vi kan få østrogen kastet etter oss, men forøvrig sjekkes ikke hormoner?
Ja, jeg vil sjekke DHEA og Aldosteron. Må tisse hyppig, og er alltid tørst. Det kan være Sjögrens eller Aldosteron. Diabetes er sjekket xx antall ganger.
Fire uker før svar, akkurat nå er livet et lite hel vete, det blir drøye uker å vente.
Lisbeth, ja, jeg vet det med å høyne armour ikke er bra dersom det er binyrer, men jeg ville se om løsningen lå i undermedisinering. Det ser ikke sånn ut.
Om HC salve er nok for meg? Nei, det kan jeg ikke tenke meg, men når nøden er stor, så tar jeg det jeg får! Den heftige feberaktige følelsen av vekselvis kokvarm og frostrier dempet seg av HC, så selv om søvnen er i knappeste laget, har noe roet seg litt.
Men jeg går jo rundt og er svimmel bare jeg gjør litt, som å lage middag. Så jeg driver ikke med husbygging eller noe annet stort om dagen....
Takk for omsorg og tilbakemeldinger! Fint at vi har hverandre og en virituell skulder å lene oss til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-09-09, 16:01 #4
Scandlab.com GRRRR!
GRRRRR! 22.09 bestilte jeg spyttprøve pr mail hos Scandlab. Dagen etter ringte jeg, siden jeg ikke fikk bekreftelse på mail. I dag, 29.09 ringte jeg igjen, for det er vel ikke posthest og kjerre mellom Sverige og Norge lengre?
Den var ikke sendt! Joa, bestillingen fant de, men de kunne bekrefte at den ikke var sendt. Glem det, sa jeg. Har fått ny lege, regner med at det går via Norge.
Så, om dere bestiller spyttprøve fra Sverige, vær obs på at de kanskje kan være litt treige på denne labben....
GRRRRR• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
01-10-09, 14:08 #5
Sv: Scandlab.com GRRRR!
Ny lege, nye blanke ark. Har dere vært hos en lege som vifter med Stop The Thyroid Madness-boka og spør med et smil om du har lest den?
Det har jeg, akkurat nå! Så nå håper jeg det går veien!
Formen er i bånn, jeg er så svimmel og hugger`n (=gal, det er bredt østlandsk) at jeg er totalt på bærtur. Det blir bare verre og verre. Men det må vel snu.
Takket være Scandlab tar det nå lengre tid å få en spyttprøve.
Jeg får prøve å ta det
med litt fandenivolskhet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
01-10-09, 14:36 #6
www.bmlab.no
Der finner du tlfnr., mener jeg å huske.
Nå kan du kanskje ta sjansen på å bestille, for den nye legen din setter sikkert bumerket sitt på det?!
Iallfall..lykke til og god bedring, håper jeg. IKKE ok å gå slik..føler med deg!
(Jeg betalte 1600 kr.)Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
01-10-09, 15:28 #7
Han ville gjøre det på en annen måte, fikk ikke med meg hvordan. Hodet mitt er så blåst nå at jeg må ringe ham i morgen og spørre. Jeg hadde tenkt å foreslå den labben du nevner der, men kom helt ut av det, tror jeg sprengte timeskjemaet hans fullstendig!
Jeg er bare så utålmodig. For jeg blir rett og slett dårligere hele tiden. Merkbart fra uke til uke. Litt skummelt..
Men å ha en lege som vifter med en bok som er på vår side, det er noe nytt! Han årelatte meg skikkelig, så jeg håper det finnes svar der og.
Er det sånn at om du har lav DHEA, Aldosterone, sexhormoner for den saks skyld, og andre hormoner, så får du ikke mulighet i Norge å få det?
Jeg forsto på den nye legen at DHEA gir man ikke til folk i Norge. Men om det er det jeg trenger??• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker