Viser søkeresultater 1 til 10 av 52

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Ashwagandha urt mot binyretrøtthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Iflg. Panda S. Kar A. J Pharm Pharmacol 1998; 50: 1065-1068 og Panda S. Kar A. J Ethonopharmacol 1999; 67: 233-239 øges kroppens produktion af T3 og T4 med op til 111% af urten Withania Somnifera (Ashwagandha).
    Virkelig? Det hadde jeg ikke hørt; at ashwagandha kunne ha effekt på stoffskiftet også? Så dette blir spennende!!!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Vill bare si at jeg er utrolig fornøyd med Ashwagandha tilskudd.
    Synes det hjelper meg mye.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Vill bare si at jeg er utrolig fornøyd med Ashwagandha tilskudd.
    Synes det hjelper meg mye.
    Sitat Opprinnelig skrevet av queenie Vis post
    Jeg håper Ashwagandha vil gjøre dere like mye nytte og glede som meg og de jeg kjenner som bruker det. Det er en liten mirakelurt for meg.
    Enig! Enig! Enig!

Jeg har vidst det og kendt til det længe gennem andres mange, begejstrede udsagn. Nu bruger jeg den selv og kan kun sige, at aldrig har jeg været ud for en urt, der i den grad har holdt hvad den lovede. Og så mener jeg ellers ikke selv at jeg har udpræget trætte binyrer (har dog aldrig testet det) og alligevel har velbefindendet fået et stort hak opad + stress-tærskler (vidste ellers ikke at jeg kunne blive stresset ) er nu kommet så højt op, at jeg ikke engang mærker adrenalinet, uanset hvad jeg oplever af irriterende eller "stressende".

Kommer tilbage med mere, men kan allerede nu støtte fuldt ovenstående anbefalinger.

Mere om Ashwagandha her
    Sist endret av Admin; 27-09-09 kl 16:30 Begrunnelse: Link tilføjet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Hei alle sammen,det e nu lenge siden jeg har skrevet her inne,men har fulgt de forskjellige tråder med interesse.

Denne her med Ashwagandhaurten synes jeg er spennende,har fått noen i tyskland til å kjøpe til meg,må prøve dette da jeg aldri har kommet helt i mål med levaxinbehandlingen.Føler meg rastløs,urolig og tåler dårlig stress.Blodprøver viser hypo og det samme gjør kroppens signaler.Nu tørr æ ikkje å øke mer blir så utrolig dårlig,så nu avventer jeg urten,får den på fredag,så får vi se.Fint om noen av dere som bruker det kunne komme med flere innputt om hvordan det går videre.
    Ha en fin dag da dere

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hejsa Pusur

Ja, det var længe siden. Og ja, du har før skrevet om binyrerne i tråden Binyreproblematikk. Trist at se, det fortsat er et åbent spørgsmål for dig, siden du skrev om det for tre år siden.
    Sitat Opprinnelig skrevet av pusur Vis post
    Nu tørr æ ikkje å øke mer blir så utrolig dårlig, så nu avventer jeg urten, får den på fredag, så får vi se. Fint om noen av dere som bruker det kunne komme med flere innputt om hvordan det går videre.
    Jeg tror at du kan blive bedre af Ashwagandha, endda meget bedre, men jeg tror ikke den bare kan gøre dig (os) rask. Men du kan blive bedre "nok" til ekstra overskud, hvor du kan bruge det på at komme videre og konfrontere lægerne med dit behov for en bedre behandling. Dette er en af de store fordele ved Ashwagandha mener jeg selv.

Men der er ingen tryllevirkning her, som får alle helseproblemer til at forsvinde som ved et trylleslag. Og du skal være tålmodig fordi Ashwagandha kan du først bedømme (erkende virkningerne af) efter 3 til 6 måneders brug. Hvis du kan klare at "nøjes" med bare at fortsætte til der er gået den nødvendig tid, er det ok. Men hvis du har brug for en virkning fra dag 1, bliver du skuffet.

For mit eget vedkommende er der ikke ti vilde helste der kan få mig fra at bruge denne urt. Mere om Ashwagandha har jeg skrevet her, men det har du nok allerede læst.

God bedring Pusur
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Anisa takk for svar, jeg trur vel heller ikke at det er et tryllemiddel,men viss det kan ha noen innvirkning for å roe binyrene så prøver jeg det.Tåler økning med levaxin forferdelig dårlig,selv ved en økning på 12,5 mg totalt i uka.Kan være at det ligger akkurat på vippen av hva jeg trenger men da skulle jeg vel ikke bli så forb...... dårlig bestandig.
    Tok blodprøver i midten av juli og da var tsh på 5,6 og t4 på 12.
    Det som er vanlig på meg er at tsh går ned men t4 vil ikke opp
    skal ta nye prøver før jeg begynner på ashwagandhaen så får vi se.
    klarer meg bra jobber halve dager så deet funker fint,men trøtt og sliten,mister hår nu,mye vann i kroppen,hoven over og under øyne,oval ansiktsform

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei igen pusur - kom bare til å tenke på noe.
    Har du målt bindeproteiner ?

Det er disse blodproteinene som T4 binder seg til når du spiser dem, og det er nødvendig med en viss mengde for å frigjøre nok fT4.

Det jeg mener, er at det kan være en mulighet for at du har en sjelden variant som lavt bindeprotein - fordi du sier at fT4 ikke øker selv om du øker dosen.

Det er jo sjeldent da, men verd å undersøke ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av livene Vis post
    Har dere noen erfaring med den? Jeg er så usikker pga at man må kutte den ut i perioder og så ta den igjen..er det nødvendig? Veldig glad for respons! Og dosering..?
    Hej Livene

Du kan bare læse denne tråd fra begyndelsen igen, inkl. links og du vil få alle dine spørgsmål besvaret. Der er masser af erfaring og info i denne tråd.

Jeg vil bare tilføje, at man ikke skal bruge Ashwagandha hvis man har brug for, eller forventer en hurtig "mirakel-virkning". Så bliver man skuffet. Ashwagandha virker stabilt, blidt og uden at udsætte kroppen for overgearede virkninger. Det er den bedste måde, da dette giver den bedste "reparerende" effekt på lang sigt. Virkningen begynder at indtræde og stabilisere sig efter nogle måneder og det er ikke sikkert, at man bemærker den, da man når at vænne sig til de små forbedringer undervejs.

Jeg har så hørt fra andre, at de først opdagede Ashwagandhas gode virkning nogen tid efter at de holdt op med at bruge det, fordi de var skuffet over den "manglende virkning". Det viste sig at de bemærkede den gode virkning da den begyndte at aftage efter ophør med urten. Jeg selv har i sinde fortsætte med denne urt resten af mine dage.

Du skal ikke være usikker - Livene - fordi man skal holde en kort pause med indtag af urten. Det gælde alle urter og tilskud, at de virker bedst indtaget med korte pauser, så kroppen ikke tilvænner sig så meget at virkningen daler. Det er der ikke noget at være utryg ved. Tværtimod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Question Sv: Ashwagandha urt mot binyretrøtthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    ..man skal holde en kort pause med indtag af urten.
    Det gælde alle urter og tilskud, at de virker bedst indtaget med korte pauser,
    så kroppen ikke tilvænner sig så meget at virkningen daler.
    Oida - gjelder dette absolutt alt av vitaminer og mineraler ..?
    Og hvor ofte skal man ta slike pauser - hvor lange bør de være?

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. "Binyretrøtthet" av James L. Wilson
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 25-09-11, 20:28
  2. Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
    Av queenie i forumet Urtemedisin
    Svar: 17
    Siste melding: 18-03-10, 12:39
  3. "Binyretrøtthet" av James L. Wilson
    Av Anisa i forumet Biblioteket
    Svar: 5
    Siste melding: 29-06-09, 13:16
  4. Levaxin, Armour, binyretrøtthet
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner