Viser søkeresultater 1 til 10 av 89
Hybrid View
-
12-09-09, 17:09 #1
Sv: Tilbake igjen..... formen min begynner å bli dårlig igjen
Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
13-09-09, 13:23 #2
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
13-09-09, 13:42 #3
Hei,
Det er en lang historie. Men jeg hadde gått med lavt stoffskifte i flere år uten at jeg visste det ( et brev fra legen som jeg aldri leste...og en lege som ikke fulgte opp) Da jeg sluttet å røyke ble formen drastisk verre. Men siden jeg hadde tatt stoffskifteprøver som jeg, som sagt, aldri fikk svaret på så trodde jeg ikke det kunne være det. Men etter en stund tok jeg igjen kontakt med legen og da ble det tatt prøver igjen og da var prøvene veldig lave og behandling satt igang.
Det var helt tydelig at jeg ble mye verre da jeg sluttet å røyke og at det var derfor jeg fikk sjekket stoffskiftet på nytt.
Min svigerinne ble også dårlig da hun sluttet å røyke og det ble også oppdaget lavt stoffskifte på henne. Så det må være noe som skjer nå en slutter, men at vi nok hadde lavt stoffskifte også før, men kanskje mer i grenseland. Ikke vet jeg...Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
13-09-09, 17:49 #4
En funksjon av at det er nikotin i blodet, er at det fører til at TSH blir litt høyere. Dermed går kjertelen litt på overgir og produserer litt fler stoffskiftehormoner enn den ellers ville gjort. (5%)
Kanskje det kan føre til at en røker holder ut litt lenger ?
Når kjertelen først er blitt uproduktiv har jeg ikke sett at noen har postet noe om nikotinens virkning.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
Av Reven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Fikk konstatert Graves i 2000 etter en lang rekke rare syptomer over et par års tid.
Av MetteS i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 44Siste melding: 07-02-07, 19:27

Svar med sitat
Bokmerker