Side 7 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 89
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard Re: Kjertelen og formen....

Ja resultatene var som følger:
    t3 6 (øvre ref.omr 7.5)
    tsh 0.4 (nedre ref.omr 0.4)
    t4 26 (øvre ref.omr 22)
    i tillegg var b12 på 560 (øvre ref omr. 490)

Fikk beskjed om å bruke 100 mikrogram daglig og slutte med b12 vitaminer.
    nye prøver om 5-6 uker

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg ville ikke gått lenger nede enn til 125µg/dag.
    Du kjenenr deg selv som "høy" men det skal svært lite til for å komme under den grensen.
    Fra 150 til 100 kjennes som å skjære av seg haka når en bare skal barbere seg - spør du meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Hildemor Gjest

Okei - da er det ikke rart symptomene er der. Jeg synes at 100 høres fornuftig. FT4 på 26 trenger litt kraftig inngrep i dosen. Dessuten blir du raskere kvitt symptomene med en slik reduksjon. Viser det seg om 5-6 uker at det ble for mye øker du forsiktig, veldig forsiktig til du finner riktig dose

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Lurer på om jeg fortsatt bør spise mer D3 eller om det er litt skummelt. Vet ikke hvor mitt D3 nivå ligger, men kjøpte D3, 50 mikrogramskapsler på helsekost i Sverige og der anbefaler dem 1 kapsel daglig uansett.... Spesielt i vinterhalvåret. Har de siste dagene blitt plaget med mye "luft/gasser" i systemet, noen som vet om det henger sammen med ubalanse i stoffskiftet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Først : Hva heter tablettene du kjøpte i Sverige og hvor kjøpte du dem ?

Jeg var også gjennom en sånn periode da jeg ble henvist til en tilværelse på verandaen........
    Nå får jeg lov å være inne da.

Jeg tror mange slike symptomer er forbigående.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

D-vitaminene heter: Holistics D-vit, 2000 ie.
    Kjøpt på helsekost.

http://www.kostdoktorn.se/?p=2277

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Så linken din Linn, og lette litt videre.
    Fant denne her : http://ortagubben.jetshop.se/default.aspx
    Ser ut til å være femenale greier dette - "låner " linken din til en annen tråd jeg da.

www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6279

Hildemor Gjest

Ta en tur til legen og få målt ditt D-3 nivå. Det er ikke sikkert at 50 om dagen er nødvendig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard Tilbake igjen..... formen min begynner å bli dårlig igjen

Ja, jeg har nå värt innom her endel, men bare lest på innlegg uten å väre särlig aktiv. Kjenner nå at formen min begynner å bli dårlig igjen. Etter 3 år med lavt stoffskifte er jeg "ganske" sikker på at sympomene skyeds for lite levaxin. Er UTROLIG trett, kan sovne hvor som helst, småkvalm, vondt i ledd, ingen matlyst, bedre form på kvelden, ingen arbeidslyst, orker ingenting og begynner å bli småglemsk. Jeg lurer på fölgende.....har sluttet å röyke for 2 uker siden, kan det spille inn? Har värt veldig forkjölet også, vet ikke om det gjör så stort utslag, men lurer også på om det er vanlig å evt måtte öke dosen mot hösten. Siste bl.pr var bra sa dem, men TSH var på 3.9....vet at jeg har det bedre ned mot 1 men....

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Standard Sv: Tilbake igjen..... formen min begynner å bli dårlig igjen

Sitat Opprinnelig skrevet av Linn Vis post
    Ja, jeg har nå värt innom her endel, men bare lest på innlegg uten å väre särlig aktiv. Kjenner nå at formen min begynner å bli dårlig igjen. Etter 3 år med lavt stoffskifte er jeg "ganske" sikker på at sympomene skyeds for lite levaxin. Er UTROLIG trett, kan sovne hvor som helst, småkvalm, vondt i ledd, ingen matlyst, bedre form på kvelden, ingen arbeidslyst, orker ingenting og begynner å bli småglemsk. Jeg lurer på fölgende.....har sluttet å röyke for 2 uker siden, kan det spille inn? Har värt veldig forkjölet også, vet ikke om det gjör så stort utslag, men lurer også på om det er vanlig å evt måtte öke dosen mot hösten. Siste bl.pr var bra sa dem, men TSH var på 3.9....vet at jeg har det bedre ned mot 1 men....
    Hei Linn,

Mitt stoffskifte sank betraktelig da jeg sluttet å røyke og jeg er overbevist om at dette spiller en stor rolle

Dette er min erfaring iallefall. Håper du blir bedre snart.
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Side 7 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
    Av knokkel i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 11-05-13, 22:25
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
    Av Reven i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 37
    Siste melding: 02-10-08, 23:13
  4. Svar: 6
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  5. Svar: 44
    Siste melding: 07-02-07, 19:27

Bokmerker