Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
03-04-08, 17:24 #1
Stemmer det at det ikke er vits å ta stoffskifteprøver...
oftere enn hver 3. mnd, da det ikke vil slå ut endringer på f.eks 3 uker?
-
03-04-08, 18:31 #2
Jeg har mitt eget syn på dette.
Blodprøver er fine til å begynne med - til du lærer litt om hvordan det er å ha lavt stoffskifte.
De kan rettlede deg til verdiene kommer nogenlunde inærheten av der du bør ligge.
Men de kan også mislede deg - du kan justerere dosen slik at verdiene er "mitt i øgat", men det er ikke sikker at det er der de skal være.
Så blir du gående å mistrives tross dine fine verdier.
Derfor mener jeg at man må finne den beste dosen selv ved hjelp av at man prøver seg forsiktig fram med å endre dosen og kjenne etter.
Jeg hadde forresten nytte av å gå lenge med en litt for høy dose før jeg gikk ned på den som passer - kanskje andre også har det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-04-08, 18:34 #3
Mine prøver beveger seg mye raskere enn det. Jeg kan være både lav og så høy og tilbake til lav i løpet av 3 mnd ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-04-08, 18:57 #4baremei Gjest
6-8 uker er "regelen". For meg stemmer det godt, for selv om blodprøvene skulle stemme på et tidligere tidspunkt tar det lenger tid for kroppen å henge med. Det betyr at om jeg justerer dosen, tar blodprøve etter 4-5 uker og så justerer dosen etter det kan det fort bli feil, fordi kroppen ikke har skjønt den nye dosen riktig enda.
Og det samme gjelder ved skifte som skjer i kroppen uavhengig av doser - jeg må ha vært i en tilstand så mye som 6-8 uker, av og til mer, før kroppen følger etter prøvene.
For meg stemmer blodprøvene alltid veldig godt bare jeg tar dem til riktig tid. Hver gang jeg mistenker over- eller underdosering får jeg det alltid bekreftet av blodprøver, i den grad at jeg sjelden endrer dosen uten å ta en prøve. Jeg kan godt justere, og så ta en prøve innenfor den samme uken, side jeg uansett er sikker i min sak, men prøvene bekrefter det altså, vanligvis med for høy FT3 (jeg tar kombi armour+levaxin)
Lignende tråder
-
"Normale" stoffskifteprøver
Av Abra i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 42Siste melding: 19-05-16, 18:49
Svar med sitat
Bokmerker