Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
Sonja, jeg har vasket det ofte, men trodde ikke jeg skulle miste håret pga. det. Jeg har vasket det ofte før også uten at det har mistet sitt liv og spenst. En frisør sa nylig til meg at det skal vaskes HVER DAG (???) Jeg har lært at det skal gå en stund mellom hver gang så ikke hodebunnen tørres ut osv. at ikke huden har godt av all vaskingen. Så jeg tror ikke helt på den frisøren. Jeg tror vel mer at det er prosesser i kroppen som styrer det om dagen, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å slippe å bli så tynn i håret  Frustrerende!
Flower Nå er jeg ikke tynn i håret, og har derfor ingen råd angående det, men håret mitt får spenst når jeg striper det. Og da trenger jeg heller ikke å vaske det annet enn når jeg har trent og sveittet mye. Kan du farge eller stripe håret ditt? Ellers har du nok rett i at det er prosesser i kroppen som styrer håret også. Er du for lite medisinert kanskje? Jeg husker ikke alt du har skrevet. Jeg kjenner flere stoffskifte som mister hår. Kan det være noe der tror du?