Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
03-09-09, 00:11 #3
Sv: Det du IKKE ved om salt og binyrerne!
Der er ingen tvivl om, at misbruget af salt i dagligdagen forekommer.
Der er heller ingen tvivl om, at saltforbruget for almindelige, raske mennesker ikke bør overstige 7 gram pr dag for mænd og 6 g pr dag for kvinder. Problemet er blot dette, at hvis en læge eller diætist blot slynger ud, at vi skal spise saltfattigt..... bliver det taget bogstaveligt af alle dem, der gerne vil rette dem efter anbefalinger.
Dvs. risikerer saltindtaget for raske blive for ringe, med på sigt medfølgende, succesivt svækkelse af binyrebarken og følgeeffekter.... og for, dem der allerede lider af udiagnosticerede eller under-behandlede "trætte binyrer", kan denne anbefaling bliver direkte helbredsskadelig.
For der er nemlig ikke mange læger, der kærer dem om at følge op på patientens tilpasning til det rette saltforbrug og endnu færre underviser patienterne i at udregne/spotte skjult salt i diverse fødevarer samt finde den pågældende patients eget niveau for det individuelle, biologiske behov for salt. Jeg har endnu ikke hørt om en læge, der har anerkendt, at netop den pågældende patient kan have brug for mere salt, end foreskrevet.
Derfor kommer vi ikke udenom, selv at skulle smøge ærmerne op og gå i gang med at finde ud af det, hvis vores helbred skal gavnes, og ikke ødelægges af fagpersonernes upræcise eller uvidende påbud.
Som med al fanatisme - er også anti-salt-fanatisme kun skade til.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jodberiget salt og lavt stofskifte.
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og jodSvar: 2Siste melding: 10-06-11, 20:54 -
jod uten salt i potetgull?
Av DALIA i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 27-04-08, 15:56

Svar med sitat

Bokmerker