Først vil jeg bare si at jeg føler med deg, for jeg har vært i en lignenede situasjon.
Som jeg leser det du skriver, er du inneforstått med at det er viktig å få en korrekt behandling.
Det jeg reagerer kraftig på, er at man fra behandlerapparatet ikke setter resurser inn på på å bli nettopp det de krever av seg selv - sikker !

Armour, eller andre stoffskiftehormonpreparater, vil ikke hjelpe kjertelen til å fungere.
I spesielle tilfeller hevdes det av bahandlerapparatet at det motsatte kan skje, altså at man i spesielle tilfeller kan ødelegge kjertelen ved å tilføre stoffskiftehormoner. (uansett av hvilken type)
Sånn har jeg oppfattet det, men må si at jeg er tvilende til påstandens generalisering.
Prøvebehandling må være ok, iallfall i moderate mednger og korte perioder.

Men.
Uansett om du lider av en kjertelsykdom, eller om stoffskiftet er lavt av grunner som er kurable, vil du få det bedre ved en tilførsel av stoffskiftehormoner.
Og prøvebehandling fører ikke til sikkrere diagnostikk......
Og DU føler deg mye bedre - du forstår ikke behandlerapparatets betenkeligheter med å fortsette en behandling som ikke er tuftet på solide facts. Og det er lanvarigheten som kan føre til at kjertelen blir så overkjørt av hormontilskuddet at de pakker sammen.

For hva om det feks er lav D-vitamin som er årsaken (eller noe annet) ?
Jeg er forsåvidt i den situasjonen. Jeg vet ikke det.
Men jeg har ikke hatt antistoffer.

Du har rundt 100 ?
Og den mjålingen kan ikke avgjøre om du har en tryreoiditt.
Det kan feks.en FNB - så mitt spørsmål er da bare : Hvorfor har du ikke fått tilbud om tester som kan kvalitetsikre resultatene ?