Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
17-08-09, 16:22 #4
Sv: "Dødelig profit" af depressions medisin
Nå har jeg sett denne dokumentaren og dette er intet nytt for meg. Jeg håper imidlertid at det i fremtiden vil settes en stopper for den massive pøsingen av disse medikamentene ut på markedet i behandlingen av ikke-dokumenterte lidelser og at folk bevisstgjøres hvilken skade de faktisk kan ta av dette.
Grunnen til at jeg er relativt opplyst rundt dette er egenerfaring, svært skremmende sådan.
Jeg ble selv før jeg fikk diagnosen hyperthyreose forsøkt medisinert med par antidepressive medikamenter med skremmende "bivirkninger" grunnet angst, som da i virkeligheten var relatert til en fysisk sykdom. Effekten av denne type medisiner på meg ga ikke "uskyldige bivirkninger" som kvalme, vondt i hodet etc etc, de var av langt mer alvorlig art. Det er faktisk det mest skremmende jeg har opplevd. Det var ikke mindre skremmende å bli avfeid av legen med at dette ikke var "bivirkninger" av medikamentet. Nå er dette mange år siden og disse virkningene av preparatet har kommet frem i søkelyset, som de også gjør i denne dokumentaren.
Mange av disse preparatene står på "overvåkingslisten" over medisiner med potensielt farlige bivirkninger, men det er kjent for få av brukerne av dem. Og de som skriver de ut ser ikke ut til å ta dette under noen særlig betraktning før de setter navnet sitt på resepten.
Jeg er enig i at det er synd om scientologkirkens innvirken her påvirker i negativ retning i forhold til troverdigheten til denne dokumentaren. Den bør rett og slett ses!!! Huff, nå ble satt det mye følelser i sving her.....

Svar med sitat
Bokmerker