Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    22

Standard Sv: Slankemedisin Xenical

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Hei!
    Jeg vet akuratt hvordan du har det.
    Tror desverre ikke slankemedisiner løser noe... jeg var inne på det når jeg startet denne tråden og har prøvd endel ulike men det er rett og slett skadelig for kroppen - og kilone kommer fort på igjen.

Jeg har et forslag; Lavkarbomat!
    Les i tråden med linker om lavkarbo og "Carros matlogg" så kanskje du får litt nye ideer?

Finnes mange flere bra tråder om dette her!
    Lykke til!

Hei igjen!

Jeg spiser lavkarbo, siden jeg har glukose-intoleranse. Toller ikke sukker så godt, og føler meg litt kvalmt når jeg spiser kake eller sjokolade eller is.

Det går fint i yoghurt, men da går jeg gjerne for en lettere versjon.

Har vært hos ernæring spesialist, og hun mente at jeg spiser veldig sunt. Kiloene kan forklares med lavt stoffskifte eller hormonfeil.

Ble anbefalt å prøve Xenical av legen min som hjelpemiddel, men ønsker å se om jeg går ned i vekt etter stabilisert stoffskifte funksjon.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Hei igjen
    Jeg er også overvektig pga. hormoner/stoffskifte.
    Og lavkarbo diett er veldig effektivt mot denne typen overvekt siden det setter igang stoffskiftet skikkelig. Jeg har aldri hatt så bra prøver som etter jeg startet på dette. Hva slags type lavkarbodiett du går på er viktig, vilken følger du og hvor lenge har du gjort det?
    Jeg følger en type som kaller LCHF (low carb high fat) , har gått ned 4 kg bare de siste 5 ukene, totalt 8 kg i år.
    Det som er viktig er at du får med deg lite karbo (dvs. ingen ris, poteter, brød, pasta, frukt, lightprodukter etc. ) og mye fett.
    En ketogen diett er mest effektiv i starten, jeg prøver å holde meg i ketose for å ha best mulig fettforbrenning. Har du sett på feks. Ketolysedietten eller Skaldemann sin GI-Null kost?

Det går fint i yoghurt, men da går jeg gjerne for en lettere versjon.
    Dersom du spiser lavkarbo skal du alltid velge den feteste varianten.
    Velg feks. Seterrømme fremfor lettrømme etc.

Ble anbefalt å prøve Xenical av legen min som hjelpemiddel, men ønsker å se om jeg går ned i vekt etter stabilisert stoffskifte funksjon.
    Hvis du spiser lavkarbo er det jo helt vanvittig å anbefale Xcenical!!!
    Den skal jo skylle ut fettet av kroppen og i lavkarbo er det jo nettop fett vi får energi av og fett som gjør at vi går ned i vekt.
    Spiser du lavkarbo og tar denne type medisin kommer du til å bli skikkelig dårlig.

Håper du finner en måte å gå ned i vekt på som passer for deg.
    Men jeg er i hvertfall overbevist om at lavkarbo (og da mener jeg ganske streng lavkarbo) er det aller beste for oss som er overvektige pga. stoffskiftet.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Ser at Skaldeman nevnes her. Jeg skal ikke ta stilling til om dietten hans fungerer eller ei, det får andre gjøre. Men jeg kan fortelle en liten historie.

For et par-tre år siden hadde Dagbladet et nettmøte med denne Skaldeman i forbindelse med lanseringen av en av hans bøker. Han mottok spørsmål fra leserne, og ett av disse var fra en ung mann som fortalte at han hadde hypothyreose og brukte Levaxin. Han var overvektig, og ville gjerne vite hvordan han skulle gå ned i vekt.

Svaret fra Skaldeman sjokkerte meg, mildest talt! For svaret hans var enkelt og greit at "kutt ut Levaxin og start på min diett, så blir du frisk og går ned i vekt". Jeg satt igjen med hakeslipp etter å ha lest det der. Jeg tok så kontakt med Dagbladets redaksjon og forklarte dem at slikt kan de ikke ha stående på trykk. For det er jo en grunn til at folk går på stoffskiftemedisin! At en som ikke er lege anbefaler folk å kutte ut viktig medisin, bør i alle fall ikke en avis fronte. De var enig i det, og tok ut akkurat det svaret fra nettmøtet.

Jeg tenkte at jeg burde informere Skaldeman om dette, så jeg fant en mailadresse til ham på google og skrev en høflig og informativ mail til ham om at de som tar stoffskiftehormoner, de tar det fordi de selv ikke produserer nok hormoner og at dette skyldes en sykdom. Svaret jeg fikk tilbake ga meg fullstendig bakoversveis! Jeg skulle f* ikke blande meg i dette, og jeg var en "enøyd *****" og det var ikke måte på hvilke sterke ord han hadde.

Etter den mailen fra ham mistet jeg all respekt for den mannen.
    Ja, det er mulig dietten hans virker, og ja, det er mulig han har gått ned på den måten selv. Men jeg kjøper aldri diettopplegget til en som overhodet ikke tåler saklig kritikk og som forteller folk at de må slutte med livsviktig medisin!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Ser at Skaldeman nevnes her. Jeg skal ikke ta stilling til om dietten hans fungerer eller ei, det får andre gjøre. Men jeg kan fortelle en liten historie.

For et par-tre år siden hadde Dagbladet et nettmøte med denne Skaldeman i forbindelse med lanseringen av en av hans bøker. Han mottok spørsmål fra leserne, og ett av disse var fra en ung mann som fortalte at han hadde hypothyreose og brukte Levaxin. Han var overvektig, og ville gjerne vite hvordan han skulle gå ned i vekt.

Svaret fra Skaldeman sjokkerte meg, mildest talt! For svaret hans var enkelt og greit at "kutt ut Levaxin og start på min diett, så blir du frisk og går ned i vekt". Jeg satt igjen med hakeslipp etter å ha lest det der. Jeg tok så kontakt med Dagbladets redaksjon og forklarte dem at slikt kan de ikke ha stående på trykk. For det er jo en grunn til at folk går på stoffskiftemedisin! At en som ikke er lege anbefaler folk å kutte ut viktig medisin, bør i alle fall ikke en avis fronte. De var enig i det, og tok ut akkurat det svaret fra nettmøtet.

Jeg tenkte at jeg burde informere Skaldeman om dette, så jeg fant en mailadresse til ham på google og skrev en høflig og informativ mail til ham om at de som tar stoffskiftehormoner, de tar det fordi de selv ikke produserer nok hormoner og at dette skyldes en sykdom. Svaret jeg fikk tilbake ga meg fullstendig bakoversveis! Jeg skulle f* ikke blande meg i dette, og jeg var en "enøyd *****" og det var ikke måte på hvilke sterke ord han hadde.

Etter den mailen fra ham mistet jeg all respekt for den mannen.
    Ja, det er mulig dietten hans virker, og ja, det er mulig han har gått ned på den måten selv. Men jeg kjøper aldri diettopplegget til en som overhodet ikke tåler saklig kritikk og som forteller folk at de må slutte med livsviktig medisin!
    Skjønner hva du mener Sonja, Skaldeman er veldig ektrem og han har sagt mye dumt til media for å rett å slett få oppmerksomhet tror nå jeg. Han mener ikke sånne ting bokstavlig er mitt inntrykk.
    Men derimot så er det jo folk som blir mye friskere av lavkarbo kosthold, så at noen kanskje kan trappe ned på levaxin ser jeg ikke bort ifra. Stoffskiftet mitt har aldri vært så bra som nå , jeg følger ikke Skaldemans opplegg slavisk men har plukket litt fra det og litt fra andre.
    Man må nesten se litt på helheten, jeg har 2 bøker av Skaldeman og det står veldig mye fornuftig i dem, men også endel ting jeg tar med en klype salt, som mest er utspill for å få en til å våkne litt. Skaldemans diett er igrunn ikke en diett som sådan heller, det er en livsstil i samme gate som Dr. Dalquist sitt opplegg, Ketolyse dietten, LCHF og mange fler. Hvem man velger er jo opp til hvert enkelt, men essensen er det samme.
    Om han så er en skikkelig drittsekk privat - eller ikke , det bryr jeg meg ikke så mye om hvis jeg blir friskere av å følge hans og andres råd.
    For min egen del må jeg igrunn si at jeg bare velger ut det jeg synes høres fornuftig ut og lukker ørene for det jeg synes høres helt feil ut. Så plukker jeg ut det som passer for meg.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Angående vekt: Jeg veide ca 68 kg i vinter. Men var underdosert. Fordi kjertelen min, som er halvveis fjernet, ikke klarte å omdanne T4 (altså Levaxin) til T3. Jeg hadde også brukt antidepressiva i over ti år. Det var med antidepressivaen at jeg la på meg rundt ti kg. Så startet jeg med Armour på våren. Og sluttet med antidepressiva. Litt kostomlegging. Ikke så brutalt som Carro, men litt annerledes enn det sedvanlige norske med overvekt av karbohydrater.

Jeg spiser nå mye mindre karbohydrater, mer frø og kjerner, egg, og også mer fett og mer salt. Har alltid levd sunt og laget maten fra bunnen av. Alltid mye frukt og grønt og lite sukker.

Nå har jeg gått ned 4,5 kg. Og fortsetter å gå ned, langsomt. tror det er en blanding av disse tingene jeg nevner ovenfor: riktigere dose stoffskiftemedisin, fraværet av antidepressiva og lett kostholdomlegging.

Jeg har faktisk trent mindre enn jeg gjorde tidligere! Så det er nok ikke treninga, selv om vektene øker og jeg har begynt å ro osv.

Stå på Carro! Det er så morsomt å lese om statiner og alt som skjer med deg! Gi aldri opp!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    3

Jeg har lenge slitt med vekten selv og forsøkt hauger av dietter. Jeg var lenge i mot atikinson, men så begynte samboern min på det for å ta av et par "forfengelighetskilo" til sommeren. Det resulterte i et mye fetere kosthold enn jeg normalt har. Dette gjorde videre at jeg la på meg ytteligere og jeg ble nesten tvunget til å begynne på dietten selv. Men dette var nesten et lykketreff. For første gang fikk jeg spise meg mett og jeg gikk ned 10 kg på 9 uker. Jeg ble så gravid og måtte dessverre avslutte dietten. Men jeg holdt vekten frem til 20. svangerskapsuke. Hva som skjedde etter det er en annen historie, men poenget er bare at atkinson kanskje kan virke ekstremt, men du kan faktisk spise deg mett og du får en del ting som er godt å spise. Man blir mettere også. Og sammenliknet med andre dietter jeg har førsøkt holder vekten seg i ettertid selv om man går tilbake til gamle synder en stund. Det eneste du bør holde øye med er kollestreolet ditt og ta gjerne vitaminer ved siden av siden kosten kan bli ganske ensidig! Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2006
    Meldinger
    36

Har selv prøvd xenical. Jeg leste plutselig bruksanvisningen, og der står det blant annet på bivirkninger at stoffskiftet/ bruk av levaxin kan bli påvirket av denne slankemedisinen. Mener levaxinen mister litt av virkningen sin.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Slankemedisin Reductil
    Av Monja i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 11
    Siste melding: 28-02-08, 12:28

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine