Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Slankemedisin Xenical
Threaded View
-
13-08-09, 07:14 #12
Sv: Slankemedisin Xenical
Hei igjen

Jeg er også overvektig pga. hormoner/stoffskifte.
Og lavkarbo diett er veldig effektivt mot denne typen overvekt siden det setter igang stoffskiftet skikkelig. Jeg har aldri hatt så bra prøver som etter jeg startet på dette. Hva slags type lavkarbodiett du går på er viktig, vilken følger du og hvor lenge har du gjort det?
Jeg følger en type som kaller LCHF (low carb high fat) , har gått ned 4 kg bare de siste 5 ukene, totalt 8 kg i år.
Det som er viktig er at du får med deg lite karbo (dvs. ingen ris, poteter, brød, pasta, frukt, lightprodukter etc. ) og mye fett.
En ketogen diett er mest effektiv i starten, jeg prøver å holde meg i ketose for å ha best mulig fettforbrenning. Har du sett på feks. Ketolysedietten eller Skaldemann sin GI-Null kost?
Dersom du spiser lavkarbo skal du alltid velge den feteste varianten.Det går fint i yoghurt, men da går jeg gjerne for en lettere versjon.
Velg feks. Seterrømme fremfor lettrømme etc.
Hvis du spiser lavkarbo er det jo helt vanvittig å anbefale Xcenical!!!Ble anbefalt å prøve Xenical av legen min som hjelpemiddel, men ønsker å se om jeg går ned i vekt etter stabilisert stoffskifte funksjon.
Den skal jo skylle ut fettet av kroppen og i lavkarbo er det jo nettop fett vi får energi av og fett som gjør at vi går ned i vekt.
Spiser du lavkarbo og tar denne type medisin kommer du til å bli skikkelig dårlig.
Håper du finner en måte å gå ned i vekt på som passer for deg.
Men jeg er i hvertfall overbevist om at lavkarbo (og da mener jeg ganske streng lavkarbo) er det aller beste for oss som er overvektige pga. stoffskiftet.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
Slankemedisin Reductil
Av Monja i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-02-08, 12:28

Svar med sitat
Bokmerker