Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Plante-statiner

http://www.legemiddelverket.no/templ...____58641.aspx

Rød gjæret ris inneholder altså statiner og blir derfor forbudt omsatt ?
    Det er ****mei snart ikke lov å eta !

Neste blir vel den Japanske retten Nappa (gjærede soyabønner) som inneholder helt ulovlig mye vitamin K2 !

Eller er nyper det neste - det er jo over et gram vitamin C i en eneste nype !!!

Ett eller annet må bare gjøres med tilstandene - vi (jeg da) kan ikke finne oss i å overkjøres på denne måten bare for å tilfredsstille pilletrillerene !

Ikke det at jeg vil anbefale statiner - ikke i noen form - men prinsippet da !
    Åsså går det vel an å gjære det selv ? Vi har jo gode tradisjoner til både det ene og det andre
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Statiner

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Ikke det at jeg vil anbefale statiner - ikke i noen form - men prinsippet da !
    Den røde, gærede ris kan du godt anbefale med 100% god samvittighed - n`Finn

Den indeholder store mængder af enzymet HMG-CoA reductase, som er et katalysator for kroppens egen dannelse af stoffet mevinolin, hvilket er netop det naturligt forekommende (i kroppen) statinlignende-stof, der har meget stor, kolesterolregulerende effekt, med indbygget "biologisk stop" så kolesterolmængden i kroppen aldrig kommer under det niveau, kroppen har behov for.

Denne "røde ris" har således en meget større effekt på den rette kolesterol-regulering end selv doser på 80-100 mg statin-medikament har... og så oven i det hele - totalt bivirkningsfrit, mens de syntetiske statiner er direkte helbredsskadelige.

Så "røde ris" skal jo selvfølgelig forbydes, så lægerne kan sælge mere statinmedicin til patienterne, på vegne af medicinalfirmaer! Mange penge at tjene for medicinalfirmaerne + masser af bivirkninger for patienterne - er hvad lægerne gør ved og mod deres egne patienter.

Og dette er også sådan, de folkevalgte politikere takker deres egne vælgere for de stemmer, der har bragt dem til magten, hvor de lovgiver til en kæmpe skade for alle almindelige mennesker.

Sådan går det, når man stemmer den slags formyndere ind til magten! FØJ!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Det er det fjernøstlige køkken og folkemedicinen, hvor de røde gærede ris var anvendt i årtusinder. Derfor er det ikke så underligt, at det også er japanerne, der har efterlignet den kemiske struktur (selv om det ikke var ideelt nok til at det også var lige så bivirkningsfrit) for at skabe et stof, der kunne patenteres og som skulle indbringe masser penge for lægemiddelindustri.

Japanere. Ja. Hmmm... kan ikke helt lade være med at fnise, når jeg tænker på denne skæbnens ironi....

Så lykkedes det alligevel japanerne at skade "de hvide sataner fra Vesten". Hvad det ikke lykkedes kejseren og kamikaze-piloterne under Anden Verdenskrig - lykkedes for Akira Endo og Masao Kuroda efter krigen.

Det var begge disse herrer, som omkring 1971 påbegyndte deres forskning i enzymer, som senere er mundet ud i opdagelsen af statinen mevastatin. Merck var den første vestlige medicinalvirksomhed som viste interesse for den japanske forskning i 1976 og fulgte efter med lovastatin.

Dr. Endo blev belønnet med Japan Prize i 2006 for sin indsats indenfor udviklingen af det ultimative "kolesterol-våben" og senere, i 2008, har han modtaget Clinical Medical Research Award fra Lasker Foundation for samme fortjenester.

Taget i betragtning, at lipidsænkende midler udgør på verdensplan den største lægemiddelgruppe og at statinen Lipitor, ligeledes på verdensplan - er det mest solgte præparat - mener jeg faktisk, at dr. Endo i stedet burde udmærkes af den japanske kejser for at have opnået, hvad 7000 døde kamikazepiloter og den samlede japanske hær mislykkedes med, den gang i 1940-erne - udslettelse eller, i det mindste, en betydelig svækkelse af "de hvide sataner fra Vesten". De er sørme tæt på målet nu, med deres skadelige statiner... det er tydeligt.

I Japan spiser de jo fortsat deres egen røde, gærede ris.... så deres egen opfindelse (af statiner) kommer selvfølgelig ikke til at gå ud over japanernes eget helbred, vel?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var jo oppklarede opplysninger, nyttige og gledelig oppklarende.
    Da kan jeg fortsette å tro på det jeg tror på.....

Salige Hippokrates, som legestanden skal sverge sin ed til, men som de jo må hate å bli minnet om, sa jo : Din mat skal være din medisin, og din medisin skal være din mat.

Det var ikke omvendt !
    Wakarimas !

Så vil jeg jo aldri kunne si "leve Hirohito da", men det Japanske folk er jeg en stor beundrer av.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. CRP-tallet = statiner til raske
    Av Anisa i forumet Kolesterol
    Svar: 3
    Siste melding: 20-07-09, 03:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •