Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Nyhetsmorgen på NRK P2.
-
11-08-09, 13:23 #1
Nyhetsmorgen på NRK P2.
Etter en halvvåken natt med torden gjennom åpent vindu, våkner jeg av en eller annen grunn kl 7, og slår klokkeradioen på sleep. Et ønske om mer søvn sviver, men jeg vil bare høre nyhetene først...... Sååååzzzzzzzzz
Og det var jo nyttig, ellers hadde jeg vel lite å skrive om idag.
For der kaster helseministeriet vårt ut en påstand om at fastleger sender for mange pasienter til sykehus "BARE for å være sikker".
Og dette var ikke en journalist i agurktiden - det var den øverste øvrighets egne fremført av Dagfinn Sundsbø.
Og man hadde sogar regnet ut hva dette sløseriet koster ! Var det 400millioner tru.
Og det har vi jo IKKE RÅD TIL !
NRK klarer ikke få en uttalelse fra en eneste fastlege om hva disse syns om påstanden.
For det har vi vel lært nå - fastleger er lojale og kommer aldri med eget syn på slikt. Men er det oss de er lojale mot ?
Og det må vi jo også lære, lojalitet er så mangt, men denne er først og fremst rettet mot sjefen.
Om de skal æres for sin holdning er det sikker delte meninger om.
NRK må ty til en fastlege som også er lærer, for å få et synspunkt. Ikke en hvilkensomhelst lærer - legenes lærer, Ole Rikard Haavet. http://www.med.uio.no/iasam/allmenn/...vet-norsk.html
Og hvilken lærer - med kjeften sin på rett plass og som vet hvor skapet skal stå!
Sannhetspærler kommer som erter på en snor. Han snakker godt for sine gamle elever, men også for oss pasienter !
Han sier at Legene ikke lærer nok på skolen og er for usikre på det praktiske når de starter og dette nødvendigvis både må og bør føre til et visst overforbruk av sykehustjenester.
Og hvem er vel utlært før man begynner ? (Iallfall ikke en departementsråd !!!!!)
Han topper det hele med å forklare at mange i dette land syns egenandelene er for høye, går av den grunn å kvier seg for lenge, og passerer derfor tidsfristen for når fastlegen kan gjøre noe for å hjelpe.
Det blir rett på sykehus for mange.
Og jeg fikk jo ikke sove etter dette !
Og så kom jo Per Egil Hegge som morgenkåsør - og han var ikke mindre analytisk fenomenal, så det ble med søvnønsket.
Det var om Italienerne i flere sammenheng, men ga faktisk et par generelle kilevinker som også autoritetene i helsedepartementet og dess undersotter burde ta seg kraftig ad notam. Et sammentreff med det den gode lærer jo hadde sagt like før !
Han opplyser at ordtaket : Det er menneskelig å feile – faktisk bare er et amputert ordtak.
Hele ordtaket lyder jo : Det er menneskelig å feile, men bare tåpen turer frem i sin feiltagelse.
Og da gir de jo en viss sammenheng.......
http://nettradio.nrk.no/default.php?kanal=p1
Velg P2 – skriv morgenkåseriet i søkefeltet og velg dagens dato.
Eller skriv «nyhetsmorgen» i søkefeltet og velg klokka 7 idag 11.08.09
Da får du høre det fabulerende departementråd omtrent 30% ut i sendingen.
Sendingene ligger ikke ute lenger enn 3 uker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-08-09, 19:37 #2
Sv: Nyhetsmorgen på NRK P2.
Leste her om dagen i Aftenposten at Høyre mener at fastlegene sykemelder for mange. Rollen som sykemelder bør derfor gis videre til spesialistene. De har vel ikke annet å gjøre, disse spesialistene? Underlige skruer, disse politikerne.
Moro å sette seg inn i litt helsestoff fra forskjellige partier nå før valget!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Svar med sitat
Bokmerker