Mas er det ikke og jeg håper da aldri at du slutter å spørre.
Ikke før du er utlært, da iallfall - og det blir man vel ikke i dette temaet.

Thyroxinets oppgave er å åpne for oxygentilgang til cellene - omtrent som man åpner for trekken på en vedovn.
Uten at det gjøres, vil "vedbehovet" være lite, med fare for opphopning i vedskålen ....

Jeg gikk i gjennomsnitt opp litt over 1kg i året. Dette tross høy fysisk aktivitet - 500-900 treningtimer i året på kondisjonsidrett.
For mitt vedkommende gikk jeg ikke mere opp de to siste, selv om det da var mye mindre aktivitet. Annen egenopplevd erfaring sier meg at det ikke nytter å trene seg til lavere vekt selv på daglige 1000kcal.

Etter 16 år byttet jeg til Armour, og vekten datt. Alt sammen, og jeg slapp en masse plagsomme symptomer.
Så for mitt vedkommende hadde thyroxintypen meget avgjørende betydning.
Jeg antar at folk som går over til Armour gjør dette forsi de mener at behandlingen de mottar virker utilstrekkelig, så håper de vel på da, at Armour skal virke bedre.
Og det gjør det vel stort sett. HAr faktisk ikke sett meldinger fra noen som fikk det dårligere.

Spørsmålet ditt, om hva som er det beste førstevalget er ikke særlig debattert - her eller andre steder.
Og slett ikke i behandlingsappatatet. De bestemte seg for å vrake Armour til fordel for en nyproduksjon av syntetisk T4 (Levaxin) som de overhode ikke hadde erfaringer med. Det er vel 30 år siden nå - og de har ikke tenkt å innrømme at valget var feil.
De tar jo aldri feil de.......

Faktum est.
Levaxin er gratis - Armour må du betale selv. En årsdose kan være rundt 1000Grain i året og det koster vel omtrent 2-3 kroner pr. Grain.

Men kast all økonomi til side - helsa mi er iallfall verd det, selv om jeg syns det er blodig urettferdig at jeg må betale for min gjennvunnende helse - og bare fordi jeg ikke lydig innfinner meg med en behandling som for meg fremstår som en feilbehandling !