Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
"Epidemien" det er snakk om er at vi lever i en verden med stadig økende gifter i miljøet vårt. I mat, drikke og luft. Det er overalt. Og det er vår egen skyld. Vi forurenser planeten vår!

Jeg er så fascinert og så utrolig imponert, men også svært sjokkert over hvilke fakta boken presenterer... For her blir nemlig påstander bevist med god gammeldags forskning. Dette er ikke en bok full av synsing og vås. Her får man beinharde fakta, backet opp av lang forskning og utredning av god gammeldags standard. For det har seg slik, at ofte må man gå til fortiden for å hente ledetråder som kan hjelpe til i nåtiden og i fremtiden.
Hej Thomas

Jeg kender godt denne bog af Mark Starr og kan bakke din begejstring op på ethvert punkt. Hvis du møder nogen, der er sceptisk og ikke vil tro på denne globale årasagssammenhæng mellem miljøet og sygdommen(e) kan du henvise dem til bogen "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future") (som er beskrevet her på Biblioteket). Den vil belyse baggrunden for vores helseproblemer, men samtidigt kan vi selv lære af den, hvor i dagligdagen kan vi gøre noget selv, for at begrænse konsekvenserne for os selv, hvor vi lever, spiser og sover. Vi kan ikke - hver enkel af os - redde hele verden og vi kan ej heller rense luften, enge og hav. Ikke før vi er mange nok, der forstår. Men vi kan starte i det små og lidt efter lidt - udelukke de faktorer vi selv putter i munden på os selv og vores kære. En god begyndelse.

Jeg har to eksemplarer af "Vores stjålne fremtid" på dansk og kan sende den ene til dig, hvis du vil have det. Tak for den fine introduktion. Hvert et ord du har skrevet holder hvad det lover.