Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
Jeg tok en håranalyse sommeren 2008. Den viste at jeg IKKE hadde kvikksølvforgiftning. Kan jeg stole på den, tror du? Isåfall, da har jeg vel ikke kvikksølvforgiftning fra amalgamfyllingene mine da?
Kun hvis hårprøven var udtaget mindst tre måneder efter sidste farvning, kan resultater betragtes som nogenlunde pålidelige. It's important to remember that hair that is bleached, colored or permed over the past three months should not be analyzed because the chemicals used can distort the results.

Desuden - Thomas - en hårmineralanalyse kan aldrig påvise en forgiftning. Den kan kun påvise at der er kviksølv i håret. Dette så i varierende mængder, afhængig af længden/mængden af eksponering for stoffet osv. Viser hårmineralanalyse, at håret ikke indeholder kviksølv - betyder det, at man ingen amalgamplomber har i tænderne.
Min lege i Finland sa at jeg bude bytte ut alle amalgamfyllingene mine over tid, etterhvert... Og det akter jeg selvfølgelig å gjøre!
Hvis det bliver lige som med mandlerne, ved jeg ikke om du nogensinde få det gjort...?
Og så lurer jeg på en ting.. Det blir sikkert et idiotisk spørsmål, MEN: Hvis jeg fjerner alle amalgamfyllingene mine.. Kan Hypotyreosen min FORSVINNE da, eller har jeg den for alltid?
Hvis det var så nemt ville alle blive raske som ved et trylleslag. Det sker ikke fordi de skader på kroppens funktioner, som er forårsaget af et skadeligt stof, disse skader fungerer fortsat og når skadestoffet bliver elimineret, skal kroppen bruge god til til at reparere sig selv. I en del tilfælde er skaden så dybtliggende, at den bliver aldrig helt udbedret. Men under alle omstændigheder kan man betragte det sådan, at det er også en supergod ting, når skaden bliver stoppet i udviklingen mod værre.

Det er heller ikke så ringe endda, selv hvis man ikke kan blive den helt kvit.