Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Jeg hadde håpet at jeg hadde blitt mye bedre nå 3 måneder etter den siste var fjernet. Jeg har det ikke ille, men jeg er fortsatt sliten og tåkete i hodet. Derfor håper jeg at det vil hjelpe med armour og evt. binyre støtte.
    Hej Lulu (og andre interesserede)

Det som er "problemet" når man først har fjernet kviksølvet fra tænderne er - at fra at kroppen arbejder på at deponere kviksølv der frigives fra tænderne, inde i (mest) fedtvævet - efter kviksølvets "kilde" bortfjernelse - går "kviksølvtrafikken" den anden vej, dvs. ud af cellerne og ud i kroppen. Sker dette uden støtte undervejs på vej mod ud AF kroppen- vil man opleve at blive gen-toksikeret af kviksølv, kroppen forsøger at skille sig af og hvor kviksølvet undervejs "ud" tager igen ophold i kroppens celler/organer.

Det er derfor, at dem som har fået kviksølamalgam udskiftet med andet, for hurtigt og i forkert rækkefølge, samt uden forudgående "kemisk/biologisk" støtte - risikerer at blive mere syge af udskiftningen end de var af at have amalgamfyldninger. Det betyder ikke, at det er sundere at beholde fyldningerne end at fjerne dem, idet på lang sigt vil kviksølvet under alle omstændigheder ødelægge helbredet, specielt i alderdommen.... men det betyder blot, at hvis man ikke har mulighed for at udskifte amalgamplomberne på den rigtige måde, hos en kyndig tandlæge - bør man enten vente med det til man har fundet den rigtige klinik eller - bør man selv lære om, hvordan man kan understøtte sin krop inden og efter udskiftningerne....

Du har allerede selv gjort meget, inden og undervejs i din udskiftning. Selv om du ikke mener at det var optimalt, var det meget bedre, end det "ingenting" andre har været udsat for. Og selv om du skriver, at du er blevet skuffet fordi den bedring du har regnet med, ville komme efter udskiftningen - er udeblevet eller var mindre end forventet - er det ikke for sent!

Her fra linket kan du downloade og gemme dr. Mercola` artikel/guide: Mercury Toxicity and Detoxification. Her kan man læse en masse om netop, hvordan man kommer af med kviksølv-depoterne og hvad man skal bruge til det. Jeg har nærlæst det hele og ser, at alle kosttilskud/remedier til formålet kan man frit og lovligt købe indenfor EU.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Udskiftning af amalgamfyldninger

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Jeg tok en håranalyse sommeren 2008. Den viste at jeg IKKE hadde kvikksølvforgiftning. Kan jeg stole på den, tror du? Isåfall, da har jeg vel ikke kvikksølvforgiftning fra amalgamfyllingene mine da?
    Kun hvis hårprøven var udtaget mindst tre måneder efter sidste farvning, kan resultater betragtes som nogenlunde pålidelige. It's important to remember that hair that is bleached, colored or permed over the past three months should not be analyzed because the chemicals used can distort the results.

Desuden - Thomas - en hårmineralanalyse kan aldrig påvise en forgiftning. Den kan kun påvise at der er kviksølv i håret. Dette så i varierende mængder, afhængig af længden/mængden af eksponering for stoffet osv. Viser hårmineralanalyse, at håret ikke indeholder kviksølv - betyder det, at man ingen amalgamplomber har i tænderne.
    Min lege i Finland sa at jeg bude bytte ut alle amalgamfyllingene mine over tid, etterhvert... Og det akter jeg selvfølgelig å gjøre!
    Hvis det bliver lige som med mandlerne, ved jeg ikke om du nogensinde få det gjort...?
    Og så lurer jeg på en ting.. Det blir sikkert et idiotisk spørsmål, MEN: Hvis jeg fjerner alle amalgamfyllingene mine.. Kan Hypotyreosen min FORSVINNE da, eller har jeg den for alltid?
    Hvis det var så nemt ville alle blive raske som ved et trylleslag. Det sker ikke fordi de skader på kroppens funktioner, som er forårsaget af et skadeligt stof, disse skader fungerer fortsat og når skadestoffet bliver elimineret, skal kroppen bruge god til til at reparere sig selv. I en del tilfælde er skaden så dybtliggende, at den bliver aldrig helt udbedret. Men under alle omstændigheder kan man betragte det sådan, at det er også en supergod ting, når skaden bliver stoppet i udviklingen mod værre.

Det er heller ikke så ringe endda, selv hvis man ikke kan blive den helt kvit.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn