Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
Jeg hadde håpet at jeg hadde blitt mye bedre nå 3 måneder etter den siste var fjernet. Jeg har det ikke ille, men jeg er fortsatt sliten og tåkete i hodet. Derfor håper jeg at det vil hjelpe med armour og evt. binyre støtte.
Hej Lulu (og andre interesserede)

Det som er "problemet" når man først har fjernet kviksølvet fra tænderne er - at fra at kroppen arbejder på at deponere kviksølv der frigives fra tænderne, inde i (mest) fedtvævet - efter kviksølvets "kilde" bortfjernelse - går "kviksølvtrafikken" den anden vej, dvs. ud af cellerne og ud i kroppen. Sker dette uden støtte undervejs på vej mod ud AF kroppen- vil man opleve at blive gen-toksikeret af kviksølv, kroppen forsøger at skille sig af og hvor kviksølvet undervejs "ud" tager igen ophold i kroppens celler/organer.

Det er derfor, at dem som har fået kviksølamalgam udskiftet med andet, for hurtigt og i forkert rækkefølge, samt uden forudgående "kemisk/biologisk" støtte - risikerer at blive mere syge af udskiftningen end de var af at have amalgamfyldninger. Det betyder ikke, at det er sundere at beholde fyldningerne end at fjerne dem, idet på lang sigt vil kviksølvet under alle omstændigheder ødelægge helbredet, specielt i alderdommen.... men det betyder blot, at hvis man ikke har mulighed for at udskifte amalgamplomberne på den rigtige måde, hos en kyndig tandlæge - bør man enten vente med det til man har fundet den rigtige klinik eller - bør man selv lære om, hvordan man kan understøtte sin krop inden og efter udskiftningerne....

Du har allerede selv gjort meget, inden og undervejs i din udskiftning. Selv om du ikke mener at det var optimalt, var det meget bedre, end det "ingenting" andre har været udsat for. Og selv om du skriver, at du er blevet skuffet fordi den bedring du har regnet med, ville komme efter udskiftningen - er udeblevet eller var mindre end forventet - er det ikke for sent!

Her fra linket kan du downloade og gemme dr. Mercola` artikel/guide: Mercury Toxicity and Detoxification. Her kan man læse en masse om netop, hvordan man kommer af med kviksølv-depoterne og hvad man skal bruge til det. Jeg har nærlæst det hele og ser, at alle kosttilskud/remedier til formålet kan man frit og lovligt købe indenfor EU.