Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Slankemedisin Xenical
-
03-04-09, 13:47 #1
Slankemedisin Xenical
Hei!
Jeg har endel kilo for mye...
og er ikke særlig høy så det er en dålig kombinasjon.
Sliter veldig med vekten. En annen jeg kjenner med lavt stoffskifte
klarte å gå ned mye med medisinen Xenical.
Er det noen andre her som har erfaring med den?
Har tidligere så vidt vært borti Reductil men den fikk jeg ekstremt mye
hjertebank av og ble veldig svimmel så det sluttet jeg kjappt med.
Blir veldig fortvilet... har prøvd det meste av dietter etc. og klarer ikke
å få noe til å fungere.
Vill ikke bli mer og mer overvektig.

CarroFikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
26-04-09, 11:08 #2
Sv: Slankemedisin Xenical
Jeg vil ikke anbefale Xenical!
Xenical sørger for at 1/3 del av fettet du får i deg kommer ut i form av diare, og det er ikke behagelig... Jeg hadde ingen virkning pga at jeg hadde et greit kosthold, men jeg fikk store problemer etter å ha spist kjøttkaker ute på restaurant
Fikk diare i 3 dager og kunne ikke bare slippe en fis for da risikerte jeg å få trusa full av diare
Hadde heller meldt meg på et Grete Roede kurs og lært meg å spise riktig
-
26-04-09, 12:26 #3
Takk for svar Destiny85

Huff det der hørtes helt grusomt ut... nei holder meg unna det der
Får nok bli en diett-endring isteden, har lurt på å prøve meg på Atkins eller no.
Finner vel en løsning som fungerer tilslutt!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
30-04-09, 14:03 #4
Jeg brukte Xenical en stund, dette var før jeg fikk Hypotyrose diagnose. Det gikk greit for meg, men hadde litt problemer om jeg spiste litt for mye fett eller krydder... da var det slik at man ikke kunne slippe for mye luft ja...

Men problemet mitt var egentlig ikke for mye fett, jeg spiste for mye karbohydrater, og da gikk jeg heller ikke så mye ned i vekt. Jeg tror Xenical er bra for de som evt spiser mye fett, bare de husker å kutte fettinntaket, eller så går det galt...
Og det å kutte fettinntaket iseg selv kan jo hjelpe på vekten, da kan du spørre deg selv: er det xenical som gjør det, eller faren for å "drite seg ut" ? :-)
-
30-04-09, 14:24 #5
Alli - GlaxoSmithKline`s "lillesøster" til Xenical er lige blevet frigivet til salg i håndkøb i Danmark. Nu kan alle, for omkring 300 dkr om måneden forsyne sig med denne fedtdrivende pille og håbe på det bedste.
At alle fedtopløselige vitaminer ryger samme vej - i toiletten, og at det må fuldstændig udsulte kroppen, når folk (bevisligt) spiser i forvejen fedtfattigt - er der ingen, der bekymrer sig om.
At største parten af overvægt stammer fra overaktivt insulin-spejl og deponering af kropsfedt, der ikke genereres af indtaget kostfedt, men af kulhydrater - er der heller ingen, der bekymrer sig om.
At denne pille i virkeligheden vil yderligere øge kroppens insulin og dermed øge overvægten - er ej heller nogen, der bekymrer sig om.
At man i forvejen skal spise fedtfattigt, for at undgå fedtdiarreer og akut fæces-inkontinens - bekymrer ingen.
At jeg overhovedet ikke kan se meningen med, eller det rationelle i at benytte disse piller - bekymrer mig.
Ophører dette galskab aldrig?
Quickstep ved toilettet med ny slankepille
Undvik nya bantarpillret Alli• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-04-09, 20:28 #6
Min datter har nå fått reducitl, litt spendt på hvordan dette vil gå, hun har BMI på ca 32.Startet med 10mg på tirsdag. Enn så lenge går det bra, er litt uvant å ikke være sulten. Om noen har noen gode tips, tar jeg de gjerne i mot
Skal i første omgang bruke dette i 3 md. så får vi se.Blir mye piller på ei jente når hun i tillegg tar 5x 400 mg , 2x600 mg levaxin, vitaminer +++,men noe av denne høye dosen skyldes også bruk av p-piller.
-
23-07-09, 12:04 #7
Hei,
Jeg har lagt på meg 20 kilo de siste 2 årene. Jeg er 1,68 m og veide 58 kg.
Idag veier jeg 78 kg, og misstrives veldig.
Selv om jeg er litt overvektig og har en BMi 27,6 dvs 0,4 for lite for å få respept pålagt slankemedisin.
Prøver å trene, og spiser relativt sunt, 5 om dagen, og går mye turer.
Noen forslag?
-
23-07-09, 12:49 #8
Hei!
Jeg vet akuratt hvordan du har det.
Tror desverre ikke slankemedisiner løser noe... jeg var inne på det når jeg startet denne tråden og har prøvd endel ulike men det er rett og slett skadelig for kroppen - og kilone kommer fort på igjen.
Jeg har et forslag; Lavkarbomat!
Les i tråden med linker om lavkarbo og "Carros matlogg" så kanskje du får litt nye ideer?
Finnes mange flere bra tråder om dette her!
Lykke til!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
24-07-09, 16:53 #9
For dere som bruker Xenical, vær obs på at dette preparatet også muligens kan redusere opptak av tyroksin.
-
26-07-09, 20:54 #10
Nei, nei nei!!!
Du må ikke finne på å bruke dette preparatet! Har farlige bivirkninger.
Hvorfor er du overvektig? Fordi du har lavt stoffskifte antar jeg.
Da må man gjøre noe med årsaken, nemlig å få stoffskiftet så høyt som mulig.
Jeg er nesten lik som deg når det gjelder vekt og høyde.
Jeg er 1,66 m høy. Veide 62 kilo før jeg ble syk. Da var jeg tynn. Du er litt høyere og veide litt mindre enn jeg, så du må ha vært enda tynnere.
Vel, etter å ha hatt lavt stoffskifte (sikkert noen år), var jeg oppe i 82 kilo.
Vekten økte selv om jeg begynte på Levaxin. Fikk sikkert ikke høy nok dose.
Etter å ha gått over til Armour ble det bedring.
Etter tre måneder med Armour begynte det å løsne. Har gått på Armour siden slutten av februar, og nå veier jeg 77 kg. Var ikke mer enn 4-5 kilo som skulle til og jeg ser og føler meg mye bedre.
Jeg har gått ned i vekt fordi jeg nå orker å trene igjen.
Også fordi jeg nå "klarer" å spise sunnere enn før. Rører ikke godteri.
Det er fordi stoffskiftet nå er så høyt at kroppen ikke lenger skriker etter raske karbohydrater. Jeg ble en sukkerjunkie etter at jeg fikk hypothyreose.
Rådene du fikk over om å gå på lavkarbokosthold kan hjelpe deg i gang.
Jeg synes du skal bruke mindre tid på å lete etter produkter som Xenical, og heller bruke mer tid på å finne ut hvordan du skal gå over til Armour, hvis det kan være et bedre alternativ.
(Så sant du har hypothyreose og tar Levaxin, da. Stod ikke noe om det, men jeg regner med at det er det som er greia siden du er på forumet.)
Vil gjerne høre din historie, hva du tar, hvor mye du tar, og hva som er dine verdier før og nå.
Lignende tråder
-
Slankemedisin Reductil
Av Monja i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 11Siste melding: 28-02-08, 12:28
Svar med sitat

Bokmerker