Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard

Ooops, fant nettopp ut at Selen'en jeg tar IKKE er oganisk. Ahhhh... *sint*

Jeg tar denne: http://www.affordablesolaray.com/4678.html

Men SKULLE ha tatt denne: http://www.affordablesolaray.com/4695.html

Håper det ikke har vært for negativt for meg... Bytter snarest, da. Må bare finne et sted å kjøpe den organiske!

Så når min lege skriver at jeg skal ta 200 mg (mulig det var en skrivefeil, 200 mg er litt mye?) ORGANISK selen, så betyr det at jeg skal tygge nøtter istedenfor tilskudd? Hmmm.

Organisk betyr ikke bare nøtter, men nøtter som er DYRKET organisk. Dvs. at jorden er 100% ren og at man ikke har brukt noen giftige insekt-midler under dyrkingen og produksjonen.

Dø av skrekk ja. Det heller vel mot det.

En god oversikt over hvor mye selen det er i 100 gram mat:

http://www.dietaryfiberfood.com/selenium.php

Jeg ser jo at hvis jeg spiser 400 gram biff hver dag, noe jeg gjør, får jeg i meg rundt 200 mkg selen.

Men så var det spørsmålstegnet om OPPTAK i tarmene da. Nå vil jo en evt. blodprøve vise om jeg tar opp nok selen eller ikke! Kanskje jeg bude ta en blodprøve snarest? Og så var det det med å STOLE på en blodprøve da... Referanseområdet.. Gjennomsnitt.. Jeg blir gal!

Som lege-vikaren sa til meg i går: Vi skal alle dø.

Det hjelper så veldig mye å høre det! Haha... Jeg bare svarte: Ja, jeg vet det. Men jeg er litt interessert i å leve LITT lenger enn 30 år, som jeg er nå, SÆRLIG fordi jeg ikke har levd så mye i de siste 20 årene pga. sykdom! :(

Ahhh det hadde vært så deilig å vært NORMAL og FRISK uten NOEN sykdommer og MEDISINER i lommen. De fleste jeg kjenner tar INGEN vitamintilskudd og er SUPER-FRISKE. De spiser jo HVA DE VIL uten å tenke på om de får for mye eller for lite av noe. DET er å leve livet det. Å gjøre hva man vil, bruke SUNN fornuft, og bare være glad og frisk hele tiden!

"Natural food sources high in selenium include cereals (eg. corn, wheat, and rice),
    nuts (brazil nuts and walnuts), legumes (soybeans), animal products (beef, chicken,
    egg, cheese), seafood (tuna). Other selenium rich foods are oats, cods and turkey.
    Brazil nuts are among the very rich sources of selenium. In fact, it is advised to
    exercise caution with consumption of brazil nuts, as the selenium intake may reach
    to toxic level."

Så man kan faktisk stryke med hvis man spiser for mange paranøtter. Artig, artig!

Kona HAR klaget over sterk løkånde fra meg de siste par månedene, faktisk. Uten at jeg har spist løk. Jeg har bare spøk det vekk.
    Sist endret av Thomas W H; 21-07-09 kl 18:19 Begrunnelse: Slår sammen 3 innlegg fra 1 tråd

Lignende tråder

1. Selen
    Av Gjest i forumet Selen
    Svar: 45
    Siste melding: 06-07-10, 11:05
  2. Paranøtter
    Av Thomas W H i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 18
    Siste melding: 10-01-10, 17:53
  3. Om paranøtter og selen
    Av Thomas W H i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 7
    Siste melding: 23-07-09, 00:14
  4. Selen
    Av Lisbeth i forumet Selen
    Svar: 4
    Siste melding: 02-02-08, 19:32
  5. Selen......
    Av Linn i forumet Selen
    Svar: 0
    Siste melding: 22-03-07, 09:24

Søkeord for denne tråden

Bokmerker