Viser søkeresultater 1 til 10 av 19

Tråd: Paranøtter

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Buskerud
    Alder
    49
    Meldinger
    18

Standard Sv: Nøtter

Jeg tror nøtter er noe av det aller sunneste vi kan spise.
    Det er mange studier som viser at nøtter er sunt, og jeg har lest at 100 g nøtter om dagen er optimalt. Det skal bla minske risikoen for hjerte-og karsykdom med 75%, tror jeg det var, det var i hvert fall snakk om store helsegevinster på mange plan
    Når det gjelder paranøtter, så syns jeg det høres rart ut at man kan få selenforgiftning av å spise det. Når man kan få for store doser av et vitamin/mineral, har jeg fått inntrykk av at det som kan være farlig er å ta store doser tilskudd i tablettform, ikke å få i seg godt over anbefalt dose i naturlig mat.
    Jeg har selv spist 100-200 g. paranøtter daglig i flere måneder i strekk, uten å merke noen overdoseringssymptomer og uten alarmerende blodprøver.
    Så jeg går ut i fra at det er trygt å kose seg med atskillig fler enn 2-3 paranøtter om dagen ...
    Men jeg er selvsagt ingen ekspert, og hvis noen har noe å vise til som sier at man kan bli selenforgiftet av paranøtter, vil jeg gjerne se det.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Nøtter

Murmel...har du lest side 1 her? (Står en del der.)
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn