Nøtter må da være sunt?
Jeg spiser ganske mye nøtter jeg.
I mange lavkarbo oppskrifter er jo nøtter en av de viktigste ingrediensene, man baker med mandelmel - som såklart fås på iherb
Har forresten hørt at Macademia nøtter skal være en av de aller beste nøttene å spise, og paranøtter. Etter disse kommer mandler og walnøtter. (dette er altså m tanke på karbo.inholdet). Ikke peanøtter - har hørt at det egentlig ikke er en nøtt men en belgfrukt, tror de inneholder mye karbo.
Macademia nøtter er såklar ekstremt dyre. så det blir vel iherb tenker jeg! Hvis ikke tollen plutselig for for seg at de skal slå kloa i dem!
Hvorfor skulle det være usunt å spise nøtter?
Thomas , spiser du fortsatt lavkarbo kost?
Isåfall trenger du i hverfall ikke å tenke på kaloriene - kalorier er stort sett uvesentlig i lavkarbokost. Jeg spiser feks. etter en kostholdsfilosofi som heter LCHF (low carb high fat) , og da skal man spise masse naturlig fett, mange kalorier.
Her er en veldig intressant tråd om fett.
Litt om nøtter, jeg tror vel at dersom du spiser få karbohydrater så gjør det ingenting å spise endel nøtter - da er jo fett bare bra! Merker du at du legger på deg feks. fordi du spiser for mye karbo ellers, så er det bare å trappe ned. Men hvis man ser bort i fra vekt/kalorier etc. - og det var del ikke det du tenkte på når du spurte om nøtter? - så tror jeg at nøtter er sundt jeg