Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Thomas` Matlogg
Threaded View
-
11-07-09, 20:54 #6
Sv: Thomas` Matlogg
Thomas, jeg tenker å si hva jeg mener ut fra min erfaring, mine barns erfaring og det jeg har lest i bøker...
For det første, du spiser mye mat som folk med tarm problemer reagerer på: mais, nøtter, soya, salami, og rismelk. Jeg og mine barn spiser ingen av disse tingene lenger.
Mais er ikke så lett fordøylig. Når mine barn spist det som små som kom det ut ijgen hel. Nøtter og rismelk har faktisk mye karbo i seg. Før så spiste jeg gjerne en pose med nøtter om dagen. Jeg hadde også løs magen dagen etter.
Salami er ikke så lurt å spise mener jeg fordi det er en behandlet produkt, har antagelivis nitritter og andre u-ting. Tror at røykingen fører også til at at hvis du har candida så er det ugunstig.
Jeg kunne ønske at du ville lage deg noe mat som ville være lettere for magen din å fordøye. Kunne du ikke kjøpe økologisk høns eller kylling eller kraft bein av lam og la det putre i 1-3 timer i masse vann? Ta ut beinet, hakk kjøttet, tilsett masse gode grønnsaker, lag det småkoke i 25 min til grønnsakene er møre. Da kan du tilsette kjøttet igjen. Spis det et par dager. Hele dagen når du har lyst på. Suppe er faktisk veldig lett å lage, det tar bare litt tid å få kjøttet fra beinet men så når du har en hel kjele fult så varer det lenge. Kraft fra bein inneholder mye gelatin som hjelper magen å fordøye maten. Det har også masse mineraler fra beinet. Folk har brukt kraft/suppe i mange tusen år til å helbrede sykdommer!
Kjøp også ekte melkesyregjæret surkål på helios og spise litegran før hvert måltid. Det hjelper magen din å starte fordøyelsesprosessen og gir masse gode probiotika.
Jeg har lest at når man skal starte med en ny probiotika som du tar nå så starte man med en VELDIG lav dose ellers blir det for mye "die-off". Det du tar inneholder store mengder med probiotika og det er bra men det blir litt mye å starte med en hel kapsul med en gang.
Det anbefales ofte å starte med 1/5 del av kapsulen og hver dag i en uke. Neste uke kan du uke til 1/3, osv. "Start low and go slow." Jeg er lite flink til det selv da... Men med bare 1/10 del av en probiotika så fikk mine barn store reaksjoner...
Thomas, det er bare min erfaring... kanskje kunne det være det du trenger av råd nå og kanskje ikke... Ønsker deg en frisk fremtid!
Kanskje du ville like å lese denne: http://gapsdiet.com/INTRODUCTION_DIET.html
Lykke til Thomas å få magen på plass!
klem fra Lulu

Svar med sitat
Bokmerker