Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Thomas` Matlogg
Threaded View
-
10-07-09, 08:24 #5
Sv: Thomas` Matlogg
Det er veldig tung kost som nattmat, men det er i alle fall aldri ok å legge seg sulten. Fordøyelsen skal ha det bra, samtidig som den også skal få hvile som resten av kroppen

En periode hadde jeg det slik at jeg ikke spiste etter klokken 18:00. Og dette klarte kroppen bra om man da vender den til det. Da må man jo også legge seg deretter, og jeg la meg aldri etter 24:00 . All søvn før 24:00 sies å være den beste, uten at jeg kan komme med innlysende fakta fra en bok eller noe slik, men jeg kjenner det på kroppen at det også er det beste. Døgnrytmen bli helt skeiv, og det går utover fordøyelsen.
Har venner som jobber natta og spiser også deretter, og de sier at fordi alt blir så snudd, så føler de heller ikke at helsen er optimal.
Men når vet jeg jo ikke hva annet som følger historien Thomas =) , har ikke lest alt du har skrevet her på forumet.
Er dette kostråd fra noen eller har du satt sammen selv?
Jeg må si jeg kjenner meg god og mett på masse proteiner, men er ikke helt fornøyd med et "rent" kjøttkosthold. Vil gjerne ha litt fetaost, grønnssaker og slikt flettet inn i alt kjøttet.
Men får jeg en salat med oliven, fetaost, egg og litt nyoppskjært roastbiff, så kan jeg klare meg en god stund på det =) Middelalderkosten passer nok meg best sånn for fysikk og psyke.. hehe (:
Jeg synes jo at du spiser ganske mye salt da. Selv om det er mye fakta som tyder på at vi skal ha salt , så kunne ikke jeg , med min veldig ømtåelige mage, spise rent salt (eller drukket salvann) ettersom jeg føler maten jeg spiser generelt er så mye tilsatt salt at jeg får i meg absolutt det som er nødvendig for kroppen min. Salami er jo proppet med salt og er røyket i tillegg, kroppen blir så væskeavhengig og for en mage som kanskje er ømtåelig, så er jo all røyket mat nesten litt bannlyst. Men, jeg skal ikke sette i bås, man kjenner det best på kroppen selv, lufter bare noen tanker som jeg har erfart
Sist endret av Flower; 10-07-09 kl 10:19
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)

Svar med sitat
Bokmerker