Side 4 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 119
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Standard Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk

Sitat Opprinnelig skrevet av mojavi Vis post
    derfor velger jeg midelertidig å se om vitaminene hjelper, selv om det er veldig fristende å si ja til stoffskiftehormoner.....jeg er veldig i tvil....og de motstridende meningene her på forumet gjør jo egentlig at jeg blir usikker, men magefølelsen sier at behandling med levaxin ikke bare er noe man eksprimenterer med før man er helt sikker på at noe annet ikke hjelper....

tar gjerne imot flere meninger her jeg.....så kan forvirringen bli helt total hehe.....
    Hmm... det er ikke så tit at forvirringen bliver total her, undtagen hvis en bruger måske forventer, at her på forummet ydes en "medicinsk" vejledning. Det gør vi ikke! Her kan kun deles personlige erfaringer, mens alle beslutninger om valget eller fravalget af behandling alene skal træffes i samråd med egen læge.

Det kan ikke nytte at presse yderligere på at få en forpligtende vejledning. Det hører brugeren og brugerens læge til.

Bare for en god ordens skyld, så "forvirringen" ikke bliver endnu større.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

jeg føler vel kanskje ikke at jeg presser på for å få noen forpliktende veilednig........da blir jeg isåfall misforstått her, min forvirring kan sannsynlig ikke bedres av noe noen andre mener, men det blir jo enklere å danne seg en mening om hva som er det rette for meg om jeg har andres erfaring å forholde meg til.....men for å bi klokere må man spørre, iallfall må jeg det, hva ellers er dette forumet til??????

Jeg trenger IKKE å følge min leges råd om å starte opp levaxin behandling hvis jeg ikke selv er helt sikker på at det er det rette for meg....leger er ingen guder......og det er ingen her på forumet heller....jeg vil være sikker på at medisiner jeg blir tilbudt virkelig er nødvendige for meg. Det er min kropp, ikke legens kropp.....

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

jeg føler vel kanskje ikke at jeg presser på for å få noen forpliktende veilednig........da blir jeg isåfall misforstått her, min forvirring kan sannsynlig ikke bedres av noe noen andre mener, men det blir jo enklere å danne seg en mening om hva som er det rette for meg om jeg har andres erfaring å forholde meg til.....men for å bi klokere må man spørre, iallfall må jeg det, hva ellers er dette forumet til??????
    Jeps og dog - midt i ferietiden, allerede 4 sider med supergode svar, der alligevel ikke kan bruges?

Hvis der skulle komme endnu flere og bedre svar i denne tråd, ville grænsen mellem delingen af erfaringer og en medicinsk vejledning, blive overskredet. Forummet er ikke til behandle og lægeligt vejlede. Vores disclaimer siger: "Ved innmelding i dette forumet godtar du at: Opplysninger og råd på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos, eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysninger og råd på dette nettstedet må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling."
    Jeg trenger IKKE å følge min leges råd om å starte opp levaxin behandling hvis jeg ikke selv er helt sikker på at det er det rette for meg....leger er ingen guder......og det er ingen her på forumet heller....jeg vil være sikker på at medisiner jeg blir tilbudt virkelig er nødvendige for meg. Det er min kropp, ikke legens kropp.....
    Sagen i nøddeskal er, at der er ikke noget man kan være sikker på, ved stofskiftesygdom. Derfor er det omsonst at forlange/forvente sikre svar på sine spørgsmål. Disse svar skal enhver selv ræsonere sig til, ved at læse og lære. Det er dette forummet er til for: at formidle erfaringer og info. På denne baggrund må enhver bruger selv tænke videre. Ellers skulle vi meget hurtigt få hænderne fulde med offentlige anklager om kvaksalveri.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår TeknikTeams reaksjon.
    Alle de lover og regler som gjelder for drift har jeg ikke satt meg inn i.....

Men jeg forstår at mojavi føler seg usikker og vil høre andres erfaring som har vært i liknenede situasjon.
    Som hun er inne på i sitt siste inlegg, er det til syvende og sist en selv som er ansvarlig for sin egen helse.
    Da er det også nærliggende å pålegge seg selv nok informasjon til å ta en best mulig avgjørelse. Og det mener jeg gjelder oss alle.

Jeg ser at jeg en gang kan ha vært for rådende.
    For egen del må jeg nok si at jeg syns det er komplisert og vanskelig å huske på at slike forbehold skal tas i enhver sammenheng
    Det har med ordvalg å gjøre, og er ikke en bevisst rådgivende handling fra min side - og jeg beklager at ord fallt på den måten.
    Det kan også ha med å gjøre at jeg jo kjenner forumets plakat, og føler meg trygg på at lesere tar det som skrives her som en lekmansyttring - og ikke som et råd som skal følges, eller gitt av faglig kompetente mennsker i behandlingsapparatet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

snakk om å missforstå det jeg skriver da. Føler at min intelligens blir kraftig undergravet. Jeg er ikke helt hjernedød enda!

Svar som ikke kan bruges????? Jaja, syns kanskje hele forumet burde legges ned hvis jeg er den eneste som skal angripes for å stille kritiske spørsmål vedrørende stoffskiftebehandling.

Jeg FORLANGER ingen svar, og lurer på om noen har stått opp på feil ben i dag når mine tanker rundt egen sykdom ikke kan deles med andre uten at noen skal få dele sine erfaringer med meg.

Kjenner jeg blir irritert men føler at irritasjonen er bortkastet bruk av energi jeg kan bruke på andre mer nyttige ting.

Ha en god dag i solen og prøv å LEV litt, kanskje det hjelper.....ytringsfriheten lenge leve!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Vel, jeg liker ikke sånnt som dette og forstår ikke hvorfor det oppstår.
    Misforstå hverandre kan vi nok - i grad, men ikke i sak vel ?
    Så vet vi jo, sikkert av egen erfaring også, at dårlige dager er en del av det å ha stoffskifteproblemer. Det må vi nok leve med, i særlig grad på dette forum.
    Så jeg vil bare oppfordre oss alle til å gå i oss selv når vi har det slik.
    Det er vel kanskje det symptomet som både er vanskeligst å takle, og det som ikke hjelper så mye å omtale ?

Og yttringsfriheten er oppskrytt - den eksisterer nok i festtaler, men er kraftig inskrenket av lov-verket. Det kan man se av rettsapparatets aktivitet på området. Den er relativt høy.
    Yttringsfriheten er noe som skal forvaltes av den enkelte, og det kreves et visst selvpålagt måtehold, om ikke krav om ytteligere lovbegrensninger vinner fram.
    Det er nok av dem som vil begrense den !

Jeg går ut fra at alle som skriver her på forumet har gode hensikter og vil bevare forumet som et viktig, kjærkomment og nødvendig forum for oss som må leve med denne tilstanden.
    Ve den som har u-edle hensikter med sin aktivitet her !

Og, ufattelig nok har det vært endel av dem !
    De fikk sin vel fortjente utmeldelse for ikke så lenge siden, og vi vil vel alle sammen beholde forumet fritt for slikt. Fritt for eventuelle rapportører til alt fra helsemyndigheter til tollvesen for den saks skyld.
    Ingen andre enn oss har behov for å vite hva vi skriver om ?

Jo - noen har behov for å vite deler av det iallfall.
    Den delen som omhandler almindelig informasjonsflyt om vår problemer.
    Den er det viktig å få ut.
    Derfor er det ikke så smart å lukke hele forumet, og derfor er det da også opprettet private medlemmsider som kan benyttes til slikt.

Det er helt sikkert en vanskelig kompromisiøs vurdering å drive et forum som dette.
    I en kort oppsumering av hva som har hendt i det siste, synes jeg det er gått i riktig retning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jeg tar dette bare sånn generelt akkurat nå, siden jeg bare er kort innpå:

Dette forumet er ment som en "erfaringsdatabase" og som hjelp, støtte og trøst, og en møteplass for oss med stoffskiftesykdommer. Ingen av oss som driver forumet eller som er medlemmer her er leger, vi er kun vanlige folk med stoffskiftesykdommer i varierende grad som gir av oss selv og vår erfaring. Dersom man velger å følge råd gitt i forumet her, gjør man det på eget ansvar og egen risiko. Om man velger å ikke følge legens råd, får man ta det på egen kappe. Man skal heller ikke avgjøre behandling etter råd gitt på forumet her, uten først å ha tatt det opp med sin lege. Alt dette står i disclaimeren og reglene man må akseptere for å bli medlem her.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Slik jeg har skjønt det... prøvebehandling med stoffskiftehormon eller ikke?!
    Som det er sagt er det så mange fysiske plager som minner om hverandre,men kan ha ulik årsak.
    Jeg regner med at du har hatt plagene dine en god stund, så 2-3 mnd fra eller til spiller ikke så "stor rolle"?
    Så lenge man ikke har antistoff kan årsaken til det lave stoffskifte ha ulike årsaker. Det er kanskje lurt å bruke eliminasjonsmetoden?
    Forandrer man mer enn en ting om gangen, vet en jo ikke hva som er hva.
    JEG snakker ut fra det JEG ville gjort--bygd meg opp til ikke vitamin eller jernmangel, og hvis legemet er like skrøpelig etter 2-3 mnd, ville JEG fulgt rådet til legen med å prøve stoffskiftehormon. Jeg skriver ikke dette for å gi råd, prøver bare med litt logisk sans.
    Det skal IKKE virke negativt inn på kjertelen en prøveperiode på lav dose i en 5-6 mnd. Det er skrevet en del om dette inne her tidligere, så ved å bruke søkefunksjon dukker de sikkert opp.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Det skal IKKE virke negativt inn på kjertelen en prøveperiode på lav dose i en 5-6 mnd. Det er skrevet en del om dette inne her tidligere, så ved å bruke søkefunksjon dukker de sikkert opp.
    Det er lidt omvendt, end vi plejer at læse om her på forummet. Mange kan end ikke lykkes overtale deres læger til en prøvebehandling, selv om det kunne netop være den bedste metode til at bekræfte eller afkræfte mistanken om hypothyreose. Mange læger mener direkte, at hvis man ikke har bestemte tal påvist i blodprøvene, da kan man slet ikke have hypothyreose, uagtet at vi her ved, at det kan man sagtens... som gør, at mange hypothyreose patienter får lov til at gå uden hjælp i årevis.

Så det er lidt pudsigt, at her i tråden handler det om det modsatte: en bruger får, af lægen, helt frivilligt tilbudt en prøvebehandling, men viger tilbage for den. Helt uden grund, hvis nogen spurgte mig. Som Gunnda siger - søgefunktionen her på forummet er den, der kan give mange flere svar på spørgsmål end en tråd kan. En gammel tråd værd at henvise til, i denne forbindelse er denne - mohaienne har startet tilbage i 2007.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Man blir IKKE bedre av stoffskiftehormon-erstatning hvis man ikke er syk. Man merker kun bedring hvis man er syk! Som en bekreftelse blir man bedre - Så det er bare en måte å finne det ut på!

Men for guds skyld, sjekk binyrene først folkens! Ellers kan reaksjonen bli negativ!

Side 4 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Hypotyreose type 2
    Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-13, 11:14
  2. Hypotyreose Type 2
    Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 13:06
  3. Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
    Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?
    Svar: 2
    Siste melding: 29-09-08, 13:44

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn