Viser søkeresultater 1 til 10 av 119
Threaded View
-
01-07-09, 12:14 #15
Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk
De siste svar fra meg baserte jeg på det jeg husket om TSH-verdien din - og av en eller anenn grunn så husket jeg 0,44 ???
Hvorfor vet jeg ikke.....
Jeg rullet tilbake til første spørsmålet ditt og det burde jeg gjort før.
Ikke fordi jeg vil endre så mye på selve tankerekken min - 0.88 er også lavt i denne forbindelse, men ikke så lavt som jeg vurderte ut ifra.
Referanseverdier en lab opererer med er langt videre enn ens personlige variasjoner. Da måler man jo en rekke mennesker som er i alle livets faser, og får mye større variasjoner enn ens personlige.
Dessuten, og det er viktig : TSH står jo alltid iforhold til fT4/fT3, og skal man vurdere, må man se på om forholdet er rimelig.
Som sagt, så kan du ha for lavt stoffskifte selv om fT4=15 (hvis du er vant til å ha feks. 20)
Jeg vil ikke vurdere som rimelig at du har symptomer på lavt stoffskifte med så lav TSH. Det er ikke logisk.
Om det er riktig, så bør man undersøke sentrale forhold.
TSH på 0,88 kan godt være innen dine variasjoner, men da burde du ikke ha symptomer på lavt, og fT4 ville som du antyder være i ditt normalleie (tipp : omkring 20).
Har du flere prøveresultater av TSH ?
Så leste jeg spørsmålet ditt : "ut fra disse prøvene mener legen min at jeg skal ha tilskudd av b vitamin, kalsium og d3 og at jeg kan forsøke thyroxin mot symptomene jeg har, jeg har begynt å ta vitaminene, men er veldig skeptisk til om jeg skal våge å forsøke å ta thyroxin, kan ikke noen av symptomene mine bedres når blodverdiene blir normale da?"
Og det kan de - hvis disse er så lave at de skaper problemer.
Nå har det jo gått en tid, merker du ingen effekt av vitaminene ?
De siste fire linjene dine syne jeg peker på nesten det samme svaret :
En får desverre ikke besvart alle sine spørsmål. Det burde man få, og bare en grundigere utredning av hvert tilfelle vil kunne bedre mitt intrykk av for dårlig utredning av oss.
Utsagnet "Spiller vel kanskje ingen rolle hva årsaken er om behandlingen likevel er den samme????" - er nok desverre for mye brukt og blitt en slags sovepute. Det er meget viktig å finne ut om dette er eller blir behandlingstrengende.
Er fallet behandlingstrengende, er det som du sier, samme hvor feilen er - behandlingen er den samme.
Men om det bare skal litt jod eller noen vitaminer til da.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hypotyreose type 2
Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 9Siste melding: 23-11-13, 11:14 -
Hypotyreose Type 2
Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 8Siste melding: 31-03-10, 13:06 -
Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 2Siste melding: 29-09-08, 13:44

Svar med sitat
Bokmerker