takk for en mer billedliggjøring av problematikken her n`Finn, mener du at min TSH kan tyde på at jeg har problemer med gassen?? hehe. Legen min ser ikke ut til å være interessert i om jeg lider av en sekundær hypothyreose så han har ikke sjekket TRH, men burde jeg kankskje få det sjekket da??? Jeg har sjekket alt mulig annet og hvis jeg hadde sentrale styringsproblemer ville det kanskje ha vist seg på noen andre prøver????

Det jeg vel ikke helt skjønner i din forklaring er det med TSHet, hvis jeg får behandling vil jo TSH synke ytterligere....dette virker ulogisk for meg, blir jeg friskere hvis TSH blir lavere da? Er det ikke et høyere TSH nivå jeg trenger. synes du forklarte at det lave tsh nivået peker på at jeg ikke har nok TRH, men hvis jeg tilfører hormoner vil jeg altså få nok TRH og lavere TSH? Behandlingen maskerer kanskje de reelle forhold da eller????

vil legge til at jeg også røyker, betyr det at mitt tsh nivå er kunstig høyt på grunn av røykingen? Da har jeg vel kanskje en normal TSH på nesten null i dag da hvis jeg slutter å røyke???

Sorry alt dette maset, men jeg MÅ få innsikt i dette......