Ikke så lett dette.....
Hormonproduksjonen regulerer seg selv. Et system passer på at det skal produseres nok - men dette kan svikte, og kjertelen kan være iorden.

Hypotalamus er en sensor som føler mengden av en rekke hormoner, bla. fT3 og fT4. Når det er mye av disse, sender den ut lite TRH (lite fT4+fT3=mye TRH)
TRH er en hypofysestimulant - den stimulerer hypofysen til å produsere TSH i henhold til hvor mye TRH den mottar.

I ditt tilfelle er en av flere muligheter :
Hypofysen mottar nok TRH, men produserer ikke nok TSH, og demed blir ikke skopldkjertelen stimulert til å produsere nok stoffskiftehormoner.
Eller : Den mottar ikke nok TRH.
Altså feil i enten hypofyse elelr hypotalamus - såkalt sentral styringsfeil.
Meget sjelden - ofte oversett.......

Hvis man skal billedliggjøre litt :
Når TSH er på 1 er det omtrent så mye gass du må gi bilen når den kjører bortover en flat vei i fartsgrensen.
Hvis ikke du er istand til å trykke inn gasse så langt, vil bilen aldri oppnå fartsgrensen - altså, hvis kjertelen ikke mottar med enn TSH= 0,4, vil den aldri klare å levere normalverdinivåer av fT3/fT4.

Så hvorfor klarer du ikke kjøre fortere ?
Er det så at du ikke tør trøkke inn gassen mer, er det en sentral feil. (hjernen)
Er det så at du klemmer'n tell bånn uten at det går fort nok, er det en primær feil. Motoren (kjertelen) er deffff.

Sentralfeil :
Så hvordan skal du få bilen til å gå fortere når du ikke tør kjøre fortere ?
Du kan jo få noen til å taue den opp i 80 ?
Men hva gjør du med gassbeinet da ?
Jop, du fjerner det fra gassen - du stimulerer ikke motoren fordi du er redd, eller av andre årsaker.
Noen bilister blir slik at de kjører 65 - i førtien som i åttien. Slik blir man når man overlater til pillene å taue en. Man mister sin evne til å påvirke stoffskiftesystemet.

Og det skjer, hvis du tilfører systemet T4 - du tauer deg opp i fart, og den vesle stimuli som kjertelen fikk av TSH=0,4 blir null.
Det er en konskvens av den nødvendighet det er å ha et stoffskifte. Man velger heller det, en ikke i det heletatt....

Du pør :
"Betyr det derfor at jeg ikke vil gå ned i vekt dersom jeg ikke har hypothyreose 2??????"
Hvis man, på grunn av mangel på stoffskftehormoner, eller at man av andre grunner ikke har kunnet bruke de stoffskiftehormonene man har hatt - PLUTSELIG får nok av dem, eller får noen som virker - så vil man gå ned i vekt igjen.
Det er ikke så greitt å svare på det spørsmålet, det er derfor jeg mener at men må få prøve hva som virker best på en.

Hvis du ikke har antistoffer har jeg det inntrykk av hva jeg har lest, at det er vfanskelig å ødelegge kjertelen.
Den kan atrofiere under forsøksperioden, men vil ta seg opp igjen.
Er den derimot svak og utsatt for antistoffer bukker den fortere under enn den ellers ville gjort.

Så vil jeg bare si, at om du er vant til å ha en fT4=20, og nå har 15, så har du lavt stoffskifte. Uansett hva et statistisk gjennomsnitt for din region er - så klart.
"har du symptomene, så har du det".....