Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Tråd: Hydrokortison
Hybrid View
-
21-06-09, 23:12 #1
Sv: Hydrokortison
Hei...jeg hadde en svært lydhør og informativ time hos fastlegen min på fredag.
Du har en gang sagt n,Finn at kanskje yngre leger er mere lydhøre/lærevillige.
Jeg ble som nevnt ,under tråden min ,medisinert ned MYE da min TSH ble subrimert...og jeg ble ganske raskt syk som jeg aldri før har vært.(minner om den avisartikkelen som ble referert for en stund siden, bare jeg hadde kjent hypo fra før)....
Nå er fastlegen min på glid. Han nevnte både Cortef og Florinef samt noen jeg ikke husker. Så "PERSA" det er mulig å få medisiner via lege har til lands. Har du en ok fastlege. Min sa den gang jeg fikk prøve "Prenisolon( endokrinologen også),i flere runder, at en prøveperiode er IKKE skadelig. Jeg ligger på morgenkortisol blod på 251 der nedre refområde er 250. (tolv timer senere er den 210.....ingen kurve her, snarere tilnærma en rett linje).
Anisa, jeg lurer på følgende. Min lege sier at Prenisolon har vært positivt for meg.Og ja, jeg blir bedre, men tar ikke så lang tid etter opphold, så blir jeg dårligere. igjen..særlig den sprøe muskelsvakheten, øyet mitt(som mulig er aldosteronrelatert),sover dårligere ,svetter mye mere etc.
Er lenge siden jeg leste der, men mener å huske at dr. Ried (?) i
"Stop The Thyroid Madness" skrev at han kjørte 20mg "Prenisolon" f.eks.--i minst 2-3 mnd eller lenger.......
Så Persa og evnt andre... medisin er altså å få. MEN jeg spurte ikke om det var på vanlig resepet eller registrerinsfritak.(Cortef og de andre)
Vi skulle komme tilbake når de nye spyttprøvene mine er tatt, men må vente litt til pga av kortisoltilførsel...
Dette ble visst rotete, men vi trenger ikke nødvendigvis handle via nettet.
Kanskje det er bra at legene nå får en "storm", slik at noen skjønner" ingen røyk uten ild".
PS.
Så er det jo binyreekstrakt:"NUTRI ADRENAL EXTRA" som kjøpes via nettet. Husker ikke adr. i farten , men den kan jeg evnt. finne igjen senere. DS.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
21-06-09, 23:22 #2
Lignende tråder
-
Å få utskrevet hydrokortison...
Av kris i forumet HydrocortisonSvar: 64Siste melding: 16-04-16, 17:19 -
Hydrokortison, progesteron, DHEA
Av Stina i forumet HydrocortisonSvar: 33Siste melding: 06-09-07, 22:59 -
ang. hydrokortison-krem
Av pling i forumet HydrocortisonSvar: 31Siste melding: 04-08-06, 14:29

Svar med sitat

Bokmerker