Det er mye sant i det du skriver Thierry
Jeg begynte med 100µg Thyroxin Natrium som den het før Levaxin.
Jeg kan ikke ha hatt SÅ lave prøver at den dosen var nødvendig. Antistoff ble ikke målt før året etter, men det var negative funn der.

Og jeg ble bare verre fra dag 1. Gikk inn i en langvarig depresjon som jeg ikke aldri hadde hatt før (les ubehandlet), jeg ble passiv og alt gikk til H.

Jeg sa til legen at dette er mye verre, men han sto på sitt. Da jeg spurte om det ikke fantes noe annet enn TN var svaret nei.

Medisinen tok fra meg både tanker og et liv.
MEN - det går ikke så ille med alle som bruker Levaxin.

Jeg vet at man ikke kan stole på det første svaret man får av disse pasientene. Mange svarer bare ja for å slippe en omstendlig hodebruk.
De blir kognitivt svekket og orker ikke mer enn et ja.
Mange svarer ja av ren autoritetstro mot legen - han vet nok hva han gjør.....
Mange godtar en masse plager - de er jo syke.......
Mange har hatt et helvete lenge og føler en halveis bedring som himmelen.
Og, som Anisa uttrykker det, så er man på herrefolkets mark når man havner i helsevesenet. Man blir usikker, men vet ingen ting - så tart utdanningen i din egen sykdom så du ikke overkjøres.

Jeg er like sikker som deg Thierry, på at en skikkelig undersøkelse blandt oss ville avklare et helt annet bilde enn det legene sauser seg inn i idag.
Personlig kjenner jeg ingen som har det bra på Levaxin, og jeg kjenner endel.
Men første svaret har ofte vært "ja" hos disse.

Når dette er sagt, skal det også sies at Armour ikke er noen vidundermedisin heller. Har sett at mange later til å tro det.
På meg virker den MYE medre enn Levaxin. Den fjernet et utall kroppslige vonter og plager og normaliserte nesten temperaturen. Den normaliserte også vekten på meget kort tid.
Magesmertene jeg gikk med de 10 siste år kulminerte i en akutt divertikulitt (tykktarmsbetennelse), som jeg ikke har kjent et pip fra siden jeg gikk over til "fienden".
Leggkrampene var D3 mangel og hue mitt funker dårlig. Kanskje bedre, men ikke bra nok.
Så behandlingen må bli mer helhetlig og omfattende - vi trenger ikke bare en Levaxinpille så er alt bra !!

Og det er helsepolitikk.
Og det er de notene legene må spille etter - ikke glem det.
Leger er nok en god blanding av fagmennesker og de som har havnet i yrket av nepotistiske grunner.
Det er lenger opp i systemet vi må anklage - der sitter det gamle mennesker som husker at naturthyroxin ikke var bra nok for sine pasienter, og det var den da heller ikke DEN GANGEN. Men tiden har gått framover også for den industrien........
Heldigvis for meg iallfall.