Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Verdens bedste land
Threaded View
-
10-06-09, 00:30 #7
Sv: Verdens bedste land
Jeg tviler ikke på at du vet hva du snakker om, Thomas, og det er jo på mange måter sant det du skriver, men du svartmaler en del, synes jeg. Jeg skjønner at du er skuffet over norsk helsevesen, og det har du sikkert all god grunn til, basert på dine opplevelser. Men fra det til å dømme hele det norske systemet nord og ned synes jeg blir litt, hva skal jeg si, enkelt. Og urettferdig.
Du er nok ikke den eneste som er misfornøyd med norsk helsevesen, det hører vi stadig om. Men hører vi om alle de andre som har fine opplevelser? Som møter kompetente, medmenneskelige helsearbeidere? Sjelden. Jeg nekter å tro at det er fordi alle som har trengt hjelp en eller mange ganger har fått så elendig behandling. Det som er så synd er at det er veldig tilfeldig hvor god hjelp man får, det kommer nok mye an på hvem du møter, både i helsevesen, NAV osv.
Det er det i hvert fall ingen tvil om. Jeg har hatt nyfødt baby på sykehus i Houston (og var på ER flere ganger), vi var heldige å ha en god forsikring gjennom mannens arbeidsgiver, og jeg var mange ganger på gråten over hvor godt ivaretatt vi ble. Heldigvis har jeg i hvert fall hittil bare hatt gode opplevelser her hjemme, så det er bare å håpe på at jeg treffer de riktige menneskene fremover også.
Lignende tråder
-
JOURNEY! Et av verdens største band spiller på Sentrum Scene i kveld!
Av Thomas W H i forumet Forum: Litt musikkSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 14:42 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53

Svar med sitat
Bokmerker