Sitat Opprinnelig skrevet av Thierry Vis post
Og hvorfor skal man i det hele tatt akseptere å starte med Levaxin når den ikke virker tilfredsstillende?
Fordi man har ikke anden udvej når man er nydiagnosticeret og "på herrens mark". Man lytter til sin læge og stoler på det, der bliver sagt.

Først hvis den enkelte, hen ad vejen, oplever disse løfte som uopfyldte - begynder man netsurfe efter info.... og så kommer man bl.a. her, hvor alle typer erfaringer er beskrevet af mange.

Jeg mener ikke, at man skal anfægte de mennesker, der selv mener de har det godt med syntetisk levothyroxin. Man skal lade dem i fred og først i tilfælde af, at de nogen af dem selv erkender, at for dem virker det altså ikke, DA kommer de i tanker om hvad de har læst her og så er de allerede halvvejs oplyste om andre muligheder. Det har vi andre ikke været... og her er den store forskel vi kan være glade for - uden straks at køre de store kanoner i stilling - Thierry. Vi skal ikke bestemme for andre. Det skal de selv - for eller imod levothyroxin - som deres egne erfaringer byder dem. Deres erfaringer. Det er også deres valg, om de vil bruge vores erfaringer straks, snart, senere eller aldrig. Alt andet vil presse dem, der har allermest brug for netop info - ud af forummet, hvis de mødes med voldsomme kommentarer på deres egne indlæg.

Det er meget nemt at opfatte "stærkt" sprog og "militant" svarform, som rettet imod dem personligt. Men det er jo ikke deres skyld at de har fået hypothyreose og at deres læger ikke kan finde ud af at behandle med andet end syntetisk levothyroxin. Det kan give modsat effekt, hvor Levaxin-brugere kan begynde at være bange for at skrive her. Mens jeg mener, at de (og alle andre) skal støttes her, ikke skræmmes.

Jeg vil foreslå, at de "lægemiddel-politiske" emner oprettes for sig selv i selvstændige tråde og ikke flettes ind i alle mulige andre tråde, hvor ganske almindelige, praktiske og ofte tøvende spørgsmål kan risikere at drukne i "politik". Bare en tanke.