Sitat Opprinnelig skrevet av gutt_81 Vis post
Innlegget ovenfor her var ment som å spørre ikke ment å være gledesdreper, skape dårlig humør, eller gjøre Anisa oppgitt
Roligt Gutt

Det er ikke du, der (af og til) får mig til at ville "opgive". Det er alle disse modstridende anbefalinger og "gode råd", der er så mange af i medierne og blandt mennesker osv. Der er så mange, der bare videregiver, hvad de har hørt, uden at forsøge sig med at selv at finde ud af noget - kan gøre mig opgivende på de trætte timer, hvor jeg nogen gange føler, at jeg hele tiden forholder mig til de samme spørgsmål, om og om igen.
Sitat Opprinnelig skrevet av queenie Vis post
..dessuten ville jeg si at når man har problemer med binyrene, så er det ikke ensbetydene at man må ha for lite kortisol i kroppen. For lite kortisol betyr ar man tipper over til Morbus Addison. Jeg for min del hadde det motsatte. For mye kortisol i kroppen - og Cushing syndrome- ( dette er man også kaller måneansikt - fordi man blir hovent , oppsvulmet i hals nakke og ansikt) Når man har et overskudd av kortisol i kroppen må man for guds skyld ikke tilføre enda mer kortison. Legen min ville absolutt prøve en 10 dagers kur med prednisolon ( den svakeste kuren som finns ) på meg pga lungeproblemer. Jeg fikk store smerter i hals nakke- området og hovnet opp enda mer etter dette.

Jeg for min del vil vegre meg for resten av mitt liv å ta noe som helst som inneholder kortisol. ( dette er ikke naturlig - men et syntetisk stoff som brukes ) Først da jeg startet med den indiske urten ashwagandha ( som balanserer og harmoniserer kortisolnivået i kroppen ) fikk jeg mitt normale utseende tilbake og hevelsene forsvant igjen. Så, man må vite i hvilken retning man tipper - om man har for mye- eller for lite kortison i kroppen, før man starter med å bruke kortisonpreperater.
Måske en relevant tråd til: Vært hos Dr. Peatfield. Jeg skal bli bra!

Anitab havde vist fået ordineret Nutri Adrenal Extra af dr. Peatfield. Gad vide hvordan det er gået med Anitab siden sidst?