Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
20-05-09, 17:16 #4
Sv: vondt i leddene og hovne fingre
Hei Siriusen

Jeg synes du skal ta en tur til legen å be om en blodprøve jeg da, det vil kanskje avdekke hva som foregår i kroppen din akkurat nå som gir deg de ubehagene du nevner. Be om Tsh, FT4 og FT3 (som jeg antar er spesielt viktig å måle ved bruk av Lio og dessverre sjelden blir målt hvis man ikke ber spesifikt om det).
Symptomene du nevner hører hos meg hjemme både i over- og underdosert, dvs jeg kan ha de både som høy og lav. Men leddsmerter er for meg symptomatisk med høyt. Lavt så verker muskulaturen. Men her tror jeg vi er svært ulike alle mann. Høy puls er vanlig for meg når jeg er "høy", spesielt øker den i unormal grad ved aktivitet. Jeg kan ha grei hvilepuls, men bare å reise seg opp er nok til at den flyr i været og gir utslag i tung pust og svimmelhet. Men så kan jeg også være svimmel ved lav, så det finnes hos meg ikke noe entydg svar på om jeg er over- eller underdosert. Derfor synes jeg blodprøver kan være en hjelp på veien av og til.
Har jeg leddsmerter, høy puls ved aktivitet, løper ofte på do, maurfølelse/kribling i kroppen, vondt i hodet, sover et par timer og våkner urolig og svetter mer enn vanlig da er jeg garantert høy.
Lignende tråder
-
Hovne øyne/røde lokk
Av Marianne i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 7Siste melding: 06-03-09, 05:34 -
noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-07, 08:01 -
Veldig hovne øyne
Av liten i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 2Siste melding: 18-12-06, 13:24 -
Fingre som sovner
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 11-09-06, 10:10 -
vondt i leddene??
Av villemo i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 6Siste melding: 11-06-06, 22:48

Svar med sitat
Bokmerker