Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
12-05-09, 11:08 #3
Sv: Stofskiftehormonet TSH. (Jeg er en smule chokeret!)
Det store problem derinde er, at der er patienterne selv, der efteraber deres læger... Dette betyder, at disse patienter har intet værn mod at blive sat op og ned i medicineringen og er totalt afhængige af deres lægers forgodtbefindende, fordi selv når de kommer på et netsted, hvor de er i kontakt med andre patienter - bliver de bare bekræftet i deres lægers TSH-tilbedelse.
Når man ikke har frie netsteder for patienter - i stil med Sonjas Stoffskifteforum - bliver man afhængig af de få selvbestaltede "eksperter", der huserer der, hvor netstedet er kommercielt og hvor man stort set, helst ser mainstream budskaber. På dette netsted, hvorfra jeg har citeret disse TSH-uhyrligheder "regerer" en ellers venlig patient, der i tidernes morgen kom på min egen hjemmeside og søgte info om effekten af den thyreoctomi, vedkommende skulle igennem snart (omkring 3 år siden). Vedkommende var totalt blank dengang, men i dag er vedkommende alvidende. Det betyder, at vedkommende reelt præger stofskiftedebatten med egne erfaringer og fortolkninger, der leveres som de var ubestridelige facts. Og på denne måde finder danske patienter "på herrens mark" kun den info, som vedkommende selv mener er korrekt.
Selv om også her er at læse om personlige erfaringer med sygdommen og behandlingen - mener jeg altså at der er en enorm forskel ved, at Sonjas Stoffskifteforum ikke er kommercielt og at der derfor er udstrakt accept af en mangfoldighed i infoen, hvor man ved usikkerhed kan stille supplerende spørgsmål og få dem besvaret af flere, med hvert deres erfaringsgrundlag - og hinandens fuld respekt for. Her forsvinder links til kilder heller ikke og her sidder ikke en firmabestyrelse, der overvåger at debatten ikke udvikler sig "for meget" i retning af - hvor annoncørerne ikke synes om det, idet debatten netop kunne udvikle sig til ulempe for deres produkter.
Det er ufattelig trist for mig at erfare, at lige som for nogle år siden hørte danske stofskiftepatienter ikke om Armour/Thyroid USP før jeg begyndte at skrive om det på min danske hjemmeside - kommer nu en slags Fase2 - hvor turen er kommet til TSH-tilbedelse, hvor de danske syge reelt ikke interesserer dem synnerlig for Frit T4 og Frit T3, men mest fokuserer på TSH, fordi deres læger siger det. Og fordi det eneste netsted i Danmark, hvor stofskiftesyge mødes, eksisterer på nåde og barmhjertighed af et kommercielt firma - hersker TSH-vildfarelsen i en uhyrlig grad.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker