Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
Threaded View
-
09-05-09, 11:24 #34
Sv: Radioaktivt atomnedfall og stoffskiftesykdommer
Vigtigt, kopieret fra tråden 30 år med hypotyreose.....
GJV: Er født i tiden med atom spregningene ved Novaia Zemla.
Anisa: Jeg kan godt huske sprængningen på Novaja Zemla. Jeg var ikke ret gammel da jeg så, at min fars ansigt blev kridhvidt da han læste i avisen om, at russerne havde detoneret den kraftigste (vist nok fortsat den kraftigste den dag i dag) brintbombe på Novaja Zemla i begyndelsen af tresserne med hvad der svarer til omkring 60 Mt TNT. Jeg husker, at Nikita Khrusjtjov spøgte offentligt med, at eksplosionen var vist blevet større end planlagt, men at han ikke havde til hensigt at drage forskerne til ansvar for det "bare fordi de havde brugt lidt for meget krudt"....
For 5 år siden har Yvette startet en tråd Radioaktivt atomnedfall og stoffskiftesykdommer - så vi har vist nok endnu flere syge "tilgode" at hilse velkommen her i fremtiden.
Vigtigt, kopieret fra tråden Hjelp forstår ikke helt....
GJV: OBS Mulighet for arvelig hyperkolesteromi. Her hvor jeg bor erdet flere venner med underlige sykdommer, lupus, sjøgrens, ms og arvelig betinga og forstyrra skjoldbrukskjertel. Vi e født i en tid med atomspregninger og vi sett det i forbindelse med alt, men som æ har sagt t mine venna vi kan ha fattidoms gene. Genet som slår ut pga sult, hardt ardeid og dårlig livsførsel i generasjoner kan kanskje være like virksom som atomprøvespregninger. Hvem vet?
n`Finn: Jo, jeg rydda i kjelleren etter at far døde, og fant en avis der overskriften var : Det regner Strontium 90 over oss. Den lå ikke helt tilfeldig henslengt, og han hadde nok en gang tenkt å ta vare på den.
Man målte jo i melk også, og det var vel foranledningen til at Statens strålevern ble opprettet. Så skulle vel institusjonen berolige oss når den ikke sa noe ? Og det har den vel også gjort ? Ikke sagt noe altså......
Jeg har nok hatt tendenser periodevis i hele oppveksten, men det var i 1986 det virkelig slo til. Det var jo tilveldigvis det året Tjernobyl......
GJV: Ja, med Tsjernobyl ble det helddigvis større åpenhet. Men myndighetene visste likevel hva vi ble utsatt for på 50-tallet i nord og på 60-tallet i vest. Lurer på om Japan er bedre på stoffskifte enn oss i vesten. De må etter Hiroshima fått mange erfaringer. Er det noen som vet noe om hvordan japansk medisin behandler stoffskifteproblemer?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Radioaktivt jod eller operasjon?
Av hilde i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 5Siste melding: 09-05-09, 22:19 -
de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 07-03-09, 20:30 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Barn av foreldre med stoffskiftesykdommer
Av baremei i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 0Siste melding: 21-06-05, 09:12

Svar med sitat

Bokmerker